امام جمعه ميبد تاكيد كرد: تامین عدالت در مورد حوزه‌های انتخاباتی استان باید اجرايي شود.
کد خبر: ۶۱۱۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰ 27 May 2018

 آيت الله «عليرضا اعرافي» در نشست شورای اداری شهرستان میبد كه در محل مصلی این شهرستان برگزار شد، رمضان را بهار عبادی و معنوی و بهار اجتماعی خواند که در قالب مکتب رمضان شکوفا شده است.

وي با بيان اين كه خداوند در اين ماه خود را به خلق گره زده است، گفت: در اين ماه مبارك، خدمت به خلق یعنی خدمت به خدا و عبادت خدا پیوسته به خدمت خلق است که در ماه رمضان این دو پیام در اوج به يكديگر پیوند خورده است.

امام جمعه میبد در ادامه  جوانی، سلامتی، مقام و مسئولیت را از انقضائات اين عالم خواند و گفت: تمام آنچه که امروز در اختیار مسئولان و مدیران قرار دارد، مشمول قانون عالم و انقضای این طبیعت است که یک روز تمام خواهد شد و تنها چیزی که باقی می‌ماند انگیزه و خدمت به خلق است.

وي خطاب به مسئولان افزود: باید در كارهايتان نگاه انسانی، الهی، اجتماعی و عمیق داشته و قدردان کسانی باشید که برای دریافت خدمت به شما مراجعه می‌کنند.

وي با تاكيد بر اين كه در خدمت‌رسانی، غنی و فقیر بايد یکسان ديده شوند، افزود: همه مسئولان باید نگاه راهبردی و آینده‌نگرانه و کارشناسی را در سرلوحه کار خود قرار دهند و آن را تقویت کنند و فراتر از مسئولیت خود اقداماتي اساسی را در فعاليت‌هاي خود بگنجانند.

آيت الله اعرافي بحث حوزه‌های انتخاباتی را یک موضوع مهم در استان برشمرد و گفت: نظر قاطع ما این است که باید در حوزه‌های انتخاباتی استان یک عدالت جامع، کامل و یکسان رعایت شود تا حق هیچ شهرستانی در این خصوص ضایع نشود.

وی افزود: ما معتقدیم که شهرستان‌های جنوبی استان  نظیر بافق، مهریز، تفت و خاتم، در بحث حوزه‌های انتخاباتی بايد مورد توجه قرار گیرند که خوشبختانه در این رابطه نگاه استاندار هم یک نگاه مثبت است.

وي با تاكيد بر تركيب شهرها براي يكسان‌سازي جمعيت در حوزه‌هاي انتخابي به منظور جلوگيري از تضييع حقوق اهالي، اظهار كرد: شهرهای میبد واردکان بعد از مرکز استان دارای جمعیت بیشتری هستند و بر این اصل معتقد هستیم که این دو شهر باید هر کدام نماینده مستقل داشته باشند و در حوزه‌های انتخاباتی خود دارای استقلال باشند.

امام جمعه میبد بحث کمبود آب در استان را یک مبحث جدی و بحرانی نام برد و گفت: دو طرح اساسی برای تامین آب استان به عنوان خواسته عمومی همه يزدي‌ها بايد مورد توجه قرار گیرد چرا كه در غیر این صورت تا 10 سال آینده یزد بدون آب و زندگی کردن در آن غیر ممکن خواهد شد.

آیت الله اعرافی در ادامه سخنانش  به بحث محیط زیست اشاره کرد  و گفت: محیط زیست یک وظیفه شرعی، اخلاقی و قانونی است که باید در برابر نسل‌های آینده حفظ شود و با یک منطق عادلانه در کل استان ترغیب شود  و اگر مجوز یا عوارضی صادر می شود باید عادلانه برای تمام استان تامین شود که این نگاه عادلانه انسجام و همبستگی در کل استان را بوجود می‌آورد.

وي همچنين سخناني پيرامون موضوعات ميراث فرهنگی، مشکلات اقتصادی و سرمایه‌گذاری، مشکلات شهری و مبلمان شهری، متوقف ماندن کارخانه فولاد میبد، رسیدگی به بخش ندوشن و مشکلات و آسیب‌های اجتماعی شهرستان بيان و خواستار رفع ان مشكلات از سوي مسئولان شد.

امام جمعه ميبد در پايان به مسئله عهدشکنی آمریکا در مورد برجام نيز اشاره کرد و گفت: پیمان شکنی آمریکا در قبال برجام به همه جهانیان نشان داد كه ایران در قبال تعهدات و وظایفش خوب عمل کرد اما آمریکا همچون گذشته عهد‌شکنی کرد و به تعهداتش پایبند نبود.

آيت الله اعرافي تاكيد كرد: امروزه باید اتحاد و مقاومت و ایستادگی کنیم تا مشکلات کشور را با یاری یکدیگر حل و فصل کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار