رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد با بیان اینکه ۲۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات کشاورزی استان زیر پوشش آبیاری قطره‌ای است، گفت: تا سال ۱۴۰۰ سطح اجرای شبکه‌های نوین آبیاری در یزد به ۳۶ هزار هکتار می‌رسد.
کد خبر: ۶۲۰۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ 18 June 2018

رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد با بیان اینکه به ازای هر هکتار اجرای نوین آبیاری 4500 متر مکعب مصرف آب صرفه جویی می‌شود گفت: با توجه به اینکه فعالیت در منطقه استان یزد مقداری با مشکلاتی روبه رو است در سال گذشته برای اولین بار توانستیم رکورد اجرای 3 هزار متر سطح پوشش شبکه‌های نوین آبیاری را در یزد به ثبت رساندیم.

وی ادامه داد: طبق برنامه و پیش بینی‌هایی که در استان انجام گرفته تا سال 1400 سطح اجرای شبکه‌های نوین آبیاری در استان یزد به 36 هزار هکتار برسد.

سجادی پور با اشاره به اینکه با پوشش 36 هزار هکتاری تا سال 1400 تقریباً 50 درصد باغات استان تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند اضافه کرد: الآن برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری به شیوه قطره‌ای، از یک میلیون و نیم تا 10 میلیون را به صورت بلاعوض به کشاورزان پرداخت می‌کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد خاطرنشان کرد: در برخی از نقاط استان هم که امکان راه اندازی و اجرای این طرح وجود ندارد، اجرای سیستم‌های کم فشار را در دستور کار خود داریم.

وی گفت: پیش بینی که از این فعالیت‌ها در استان یزد که تحت عنوان مدیریت شرایط حاد و مبارزه با کم آبی را دنبال می‌کنیم، بتوانیم راندمان آبیاری را در استان از 42 درصد به 57 درصد افزایش دهیم و 426 میلیون متر مکعب در مصرف آب کشاورزی صرفه جویی کنیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار