رئیس اتحادیه طلا و سکه یزد:
رئیس اتحادیه طلا و سکه یزد با اشاره به ضرورت هوشیاری مردم برای جلوگیری از گرفتاری در التهابات بازار، گفت: تنها سودجویان از التهاب در بازار سکه سود می‌برند.
کد خبر: ۶۲۱۱۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ 20 June 2018

محمد نوری‌زاده با اشاره به وضعیت قیمت طلا و سکه در بازار یزد، گفت: قیمت هر مثقال طلای آب‌شده ۱۸ عیار طبق امروز ۹۱۷ هزار تومان و قیمت سکه تمام بهار آزادی نیز دو میلیون ۴۹۲ هزار تومان است.

وی افزود: با توجه به اینکه قیمت سکه در حال حاضر باید دو میلیون و ۶۶ هزار تومان باشد؛ اما این تفاوت قیمتی که در حال حاضر وجود دارد به دلیل باج یا حبابی است که امروز بر سر زبان مردم افتاده است.

رئیس اتحادیه طلا و سکه یزد ادامه داد: در شرایط کنونی مردم تمایلی به خرید طلای ساخته‌شده ندارند و همه توجهات به سمت خرید سکه و طلای آب‌شده هدایت‌شده است که این موضوع هیچ سودی برای فعالین این عرصه ندارد. همین هدایت توجهات به سمت خرید سکه موجب افزایش قیمت سکه شده است؛ درصورتی‌که قیمت واقعی سکه چیزی حدود دو میلیون یک‌صد هزار تومان است.

این فعال اقتصادی تأکید کرد: التهاب ایجادشده در بازار سکه موجب شده برخی از افراد تحت تأثیر جو روانی قرارگرفته و بدون توجه به واقعیت‌های اقتصادی بازار اقدام به خرید سکه کنند. با بالا رفتن تقاضا برای خرید سکه در بازار قیمت سکه نیز به‌طور غیرمعقولی بالا رفته است که از این موضوع تنها دلالان بهره می‌برند.

وی در پایان به مردم توصیه کرد برای بازگشت ثبات به بازار طلا و سکه مردم با پرهیز از جو روانی ایجادشده در این زمینه از سرمایه‌گذاری در این عرصه خودداری کرده و با توجه به واقعیت‌های اقتصادی سرمایه‌گذاری کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار