رفتن محمد علی جاوید از شهرداری یاسوج، همانند سایر پروژه ها که وابسته به مدیریت و فکر مدیریتی است باعث شد تا این پارک که تا دیروز سربلند و با لبخند به استقبال مسافران و گردشگران بومی و غیر بومی می رفت ، این روزها سربه زیر و شرمنده کسانی است که از نشستن و گشت و گذار در پارک ولایت خودداری می کنند.
کد خبر: ۶۲۲۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۲ 23 June 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد - پوریا بامشاد/ سال 89 بود که قوام نوذری استاندار وقت کهگیلویه و بویراحمد ، تصمیم به تخریب و نوسازی تپه استانداری گرفت و طرحی را برای احداث ساختمان اداری در هشت طبقه با زیربنایی 14 هزار و 400 متر را آماده نمود. اما هنوز اجرایی شدن این طرح در هاله ای از ابهام بود که شورای اسلامی وقت  شهر یاسوج ،  مخالفت جدی و آشکار خود را  اعلام نمود تا جایی که قوام نوذری مجبور شد در کمیسیون ماده 5 کاربری زمین مذکور را از پارک به ادرای تغییر دهد. اما عمر استانداری قوام نوذری کفاف نداد و پس از اواکبر نیکزاد بود که با تجربیاتی که از گذشته داشت و موقعیت احداث پارک در این منطقه را طلایی یافته بود مصوبه قبلی استانداری و کمیسیون ماده 5 را لغو نمود و کاربری زمین یاد شده را به پارک برگرداند تا اولین گام برای احداث پارکی بنام پارک ولایت در یاسوج برداشته شود. با دستور استاندار، ساختمانهای مسکن و شهرسازی و همچنین مهمانسرای استانداری که در این محوطه واقع شده بود با تیغ آهنین ماشین آلات مکانیکی آشنا شدند تا مردم یاسوج شاهد ساختن پارکی زیبا بنام پارک ولایت باشند.
 
میراثی که شهردار یاسوج بر باد می دهد!
 
هر چند که در آن زمان مخالفت های جدی از سوی گروههای مختلف صورت گرفت اما این اکبر نیک زاد بود که خود را به نشنیدن صدای مخالفان زد تا با خیالی آرام تر به اجرای نقشه طراحی شده پارک در این منطقه بپردازد.
 اکبر نیکزاد وجود چنین فضایی را برای احداث پارک در پایتخت طبیعت ایران طلایی عنوان می کرد و با بیان کردن  وجود فضایی مناسب با شیب کم و مسطح برای تفریح ، پیاده روی ، ورزش های عمومی و همگانی از طرح خویش دفاع و سعی در قانع نمودن منتقدان خود داشت. توضیحات و دفاعیات استاندار وقت منتقدان را قانع کرد تا یک گام عقب نشینی نموده و ضمن موافقت با احداث پارک با قطع شدن درختان کهنسال در این محوطه مخالفت نمایند. اما این اکبر نیک زاد بود که با دستور و نظارت مستقیم خود تسطیح سازی تپه استانداری را با شدت ادامه داد اما عمر مدیریت اکبر نیک زاد نیز کفاف نداد و حسین صابری وارث تپه نیمه خاکبرداری شده استانداری گردید. 
حسین صابری وجود تپه در این منطقه را نعمتی بزرگ و طبیعی برای شهروندان یاسوج عنوان کرد و بر ادامه کار و احداث پارک در  این منطقه اصرار ورزید. از همان روزها بود که نشانه هایی از احداث پارکی  دلنواز مشرف بر رودخانه بشار و چشم اندازی زیبا در برابر طبیعت بکر و خدادادی آشکار گردید و محمد علی جاوید شهردار یاسوج نهایت تلاش و کوشش خویش را در کنار تیم مدیریتی استانداری به کار گرفت تا هر چه سریعتر این پارک به بهره برداری برسد. 

هر چند که در همان آغاز مخالفت هایی نیز با محمد علی جاوید در این زمینه صورت گرفت اما اقتدار و مدیریت حرفه ای جاوید این اجازه را به مخالفین ومعترضین نداد و در مصاحبه های گوناگون با رسانه ها آینده ای نو را برای این قسمت از شهر نوید می داد. طراحی زیبا و اصولی، فضایی مناسب برای برگزاری جشن ها و مراسمات در بالاترین نقطه پارک ولایت در کنار فضای سبز و چشم نوازی که طراحی شده بود به این پارک زیبایی دو چندانی داد . انتقال آب به بالاترین نقطه پارک و همچنین ایجاد آبنماهای زیبا در کنار نورپردازی های نوین پارک ولایت را به نگینی برای شهر یاسوج تبدیل کرد و باعث شد تا شادی و خوشحالی را برای شهروندان و گردشگران به همراه داشته باشد. چه شب ها که محمد علی جاوید به صورت ناشناس و در قامت یک گردشگر و یا  ورزشکار در این پارک  قدم می زد و با یاداشت برداری از نقاط ضعف و کم کاری هایی که در زمینه ارایه خدمات صورت می گرفت برنامه مدیریتی خویش را بر رفع این معضلات و مشکلات استوار می ساخت. این یادگار ماندگار محمد علی جاوید برای همیشه در کارنامه مدیریتی او ثبت شده است و هر روز صدها نفر برای سلامت و موفقیت او دعا می کنند. 
 اما رفتن محمد علی جاوید از شهرداری یاسوج، همانند سایر پروژه ها که وابسته به مدیریت و فکر مدیریتی است  باعث شد تا پارک ولایت  که تا دیروز سربلند وبا لبخند به استقبال مسافران و گردشگران بومی و غیر بومی می رفت و شاهد شادی های کودکانه ای بود که لبخند را بر لبان والدین و خانواده حک می کرد، این روزها سربه زیر و شرمنده کسانی است که از نشستن و گشت و گذار در پارک ولایت خودداری می کنند.

امین محمدی مسافری که خود را اهل شیراز معرفی می کرد در گوشه ای از پارک ولایت پذیرای ما بود. محمدی می گفت: چند سالی است که مرتب برای تفریح و گردش به یاسوج می آییم و یکی از زیباترین جاهایی که برای استراحت انتخاب می کردم پارک ولایت بود اما متاسفانه هر روز که می گذرد وضعیت پارک خرابتر می شود شاید مسوولین این شهر قدر این نعمت را نمی دانند. این مسافر شیرازی خاطرات زیبایی از بازی با فرزندانش را در پارک ولایت تعریف می کرد و در ادامه گفت: اما باید این را بگویم که پارک ولایت دیگر به روی ما مسافران لبخند نمی زند. وی انباشته شدن زباله ها ، رشد بیش از حد علف های هرز، کثیف و نامناسب بودن صندلی های پارک و ... را از دلایلی دانست که این پارک روز به روز در حال خراب شدن است.
فرحناز معینی از دیگر کسانی بود که از عدم مدیریت صحیح در نگهداری پارک ولایت به شدت ناراحت بود . او می گوید این پارک با این همه زیبایی و چشم نوازی که دارد حیف است که از درد ضعف مدیریت در این استان رنج می برد. 
علی و محمد نوجوانان یاسوجی که در پارک مشغول دوچرخه سواری بودند با تکان دادن سر از وضعیت نامناسب پارک گلایه داشتند و می گویند: شهرداری حتی توان تمیز کردن آبخوری ها، جمع آوری زباله ها و تمیز کردن صندلی های پارک را ندارد. با دعوت این نوجوانان و برای پی بردن به صحت گفته هایشان به کنار یکی از صندلی های نصب شده در پارک رفتیم و دریافتیم آنچه که می گویند واقعیتی است غیر قابل انکار.
سرگرم گفت و گو با علی و محمد بودیم که مرد میانسالی که روزنامه ای در دست داشت نگاهمان را جلب کرد کنارش رفتیم و از او در باره وضعیت پارک سوال کردیم. او که خود را یکی از فرهنگیان بازنشسته یاسوج معرفی می کرد گفت: روند عدم توجه و تخریب فضای سبز و پارک ولایت از رفتن محمد علی جاوید شروع شد و کم کم اثرات بی توجهی شورای شهر و شهرداری را نشان می دهد. او می گفت: از رسانه ها، جلسات و دغدغه های شورای شهر و شهرداری را دنبال می کنم اما باید بگویم که آنچنان که باید و شاید عملکردی از این دوره از شورا و شهردار ندیده ایم . این فرهنگی بازنشسته می گوید شورای شهر به جای نشستن در سالن جلسات و بحث کردن در موضوعات مختلف، پاشنه کفش هایشان را بکشند و به بازدیدهای میدانی روی بیاورند. او اظهار تاسف می کند که اعضای شورای شهر حتی وضعیت پارک ولایت که در چند قدمی ساختمان شوراست را نیز نمی بینند تا چه رسد به مناطق حاشیه ای و دور از ساختمان شورای شهر.
 
میراثی که شهردار یاسوج بر باد می دهد! 

سخنان و نکته هایی که این شهروندان اظهار کردند حال خوشمان را ناخوش کرد تا همانند پارک ولایت یاسوج شرمنده مسافرین و همشهریان خویش باشیم و با شرمندگی پارک ولایت یاسوج را ترک کنیم .
اما به راستی مقصر کیست و چه کسانی باید پاسخگوی این همه کم کاری و بی توجهی باشند. مگر نه این است که شورای شهر نماینده مردم و شهردار منتخب این شوراست که سوگند یاد کرده اند در راه خدمت گذاری به مردم کوتاهی نکنند. آیا رسیدگی به فضای سبز و وضعیت پارک ولایت برای اعضای محترم شورای شهر اهمیت ندارد و در اولویت نیست . شورای شهر یاسوج به جای تهدید کردن ادارات و سازمانها به عدم جمع آوری زباله ها، فکری به حال پارک ولایت کنند تا میراث جاوید این گونه بر باد نرود و شرمنده میهمانانش نباشد.
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری
بویراحمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
۵ سال دیگه مشخص خواهد شد که شود که ۵نفر از اعضای شورا . شهردار چه بلایی بر سر این شهر اورده اند مردم بهوش باشین

.
منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
تو را خدا شهردار رو از شیراز و اصفهان بیارید
کسی که تو شهر زندگی کرده باشه و از بچگی با فرهنگ شهری آشنا باشه
یاسوجی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
وقتی احمدی کیشی که چشمش تا پلیس راه یاسوج شیراز اونطرف تر رو ندیده برای این شهر تصمیم بگیره وضعیتش از این هم نباید بهتر باشه
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
شهردار محترم زندگیش رو در شیراز واصفهان سپری کرده
دکتر احمدی کیش هم پتانسیل این رو داره که نماینده مجلس بشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
با سلام خدمت آقا يا خانم نويسنده اين خبر ممنون از اطلاع رساني شما ،و دلسوزيتان براي چمن ها .كاش قبل از نوشتن مطالب كوبنده و منفي كمي مثبت نگر باشيم در اين بحران بي آبي كشور كه گريبان شهر ما را هم گرفته و در يك شبانه روز دو بار يكي بعد از ظهر حدود چهار ساعت و ديگري نيمه شب به مدت چهار تا پنج ساعت آب شهر در مناطق مختلف قطع مي شود شما به جاي نگراني براي آب آشاميدني كه مايع حيات زندگيست نگران چمن هاي پارك ولايت هستيد.به جاي چمن مي شود از متريال هاي زيباسازي بسياري استفاده كرد و فضاسازي هاي معمارانه اي انجام داد فضا حتما كه نبايد سبز باشد ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
اتفاقا عملکرد شورای محترم قابل قبول و شهردار منتخب نیر یکی ار بهترین گزینه هاست اقایان عجیب است دغده شهر را دارند یا دنبال تسویه حساب شخصی هستند شهردار محترم دارای سوابق مدیریتی و عملکرد قابل قبولی با توجه به بودجه در اختیار دارند بهشتی مرتضی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
کلا شورای پنجم در سطح کشور تعطیله. چون شورای سیاسیه!
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
حیف جاوید که رفت مقدم مالی نیست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار