مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق یزد از کاهش تعرفه انرژی الکتریکی در ماه های تیر و مرداد 97در استان خبر داد .
کد خبر: ۶۲۲۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۴ 23 June 2018

به گزارش «تابناک یزد»، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق یزد گفت: در این 2ماه نحوه تعرفه محاسبه انرژی مصرفی در مناطق « گرمسیری چهار» از 392 ریال تا 2هزار و 939ریال منظور می شود.
صحتی افزود: هم اکنون متوسط تعرفه به غیر از 2ماه یادشده از 490 ریال تا سه هزار و 511 ریال برای مشترکان محاسبه می شود.
وی اشاره کرد: سقف نرخ خانگی به ازای هر کیلووات در مناطق عادی و ماه های غیرگرم مناطق گرمسیر 2هزار و 122 ریال و ماههای گرم مناطق گرمسیر یکهزار و 795 ریال است.
صحتی با بیان اینکه عوارض برق هشت درصد بهای انرژی الکتریکی مصرفی است که صرف توسعه برقرسانی به روستاها می شود، تاکید کرد: پارسال به ازای هر کیلووات 50 ریال از مشترکان دریافت شد که امسال با وجود محاسبه هشت درصد برای عوارض برق ، مشترکان روستایی از پرداخت آن معاف هستند.
صحتی همچنین از دریافت ماهانه یکهزار ریال از مشترکان شهری و 500 ریال از مشرکان روستایی به عنوان بیمه خانگی در پرداخت خسارت ناشی از نوسان برق خبر داد.
وی یادآور شد: افزایش 9 درصد نرخ تعرفه برق بر اساس نامه وزیر نیرو در 2 نوبت از اسفند سال قبل و اردیبهشت امسال به ترتیب به میزان 1.77 و 6.98 درصد اعمال خواهد شد.
این مسئول در عین حال با اشاره پیک بار استان پیش بینی کرد پیک مصرف کل استان در تابستان امسال به یکهزار و 600 مگاوات برسد در حالیکه این میزان سال قبل هزار و 430 مگاوات بود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق یزد در ادامه با بیان اینکه پارسال با همکاری اداره های استان و جابجایی ساعت اداری، 20 مگاوات در مصرف صرفه جویی شد، تصریح کرد: پیش بینی می شود امسال 2 برابر سال گذشته صرفه جویی شود.
صحتی با اشاره به الزام در تبدیل شبکه های سیمی در حریم به کابل خودنگهدار تا پایان سال 97 یادآور شد: بر اساس تصمیم کمیته عالی ایمنی، شبکه های سیمی در حریم باید به کابل خودنگهدار تغییر کند.
تعداد مشترگان برق یزد به عنوان چهارمین استان صنعتی کشور 643هزار مشترک است.
استان یزد یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت دارد که 85درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها و مناطق عشایری زندگی می کنند.
بیشترین آمار مشترکان استان مربوط به خانگی با 522 هزار و 272مشترک و بخش تجاری هم 86 هزار و 267 مشترک است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار