رییس گروه پیش بین اداره کل هواشناسی یزد با اشاره به تغییرات جوی پیش روی استان، گفت: بر اساس اطلاعات بدست آمده متوسط بیشینه دمای هوای شهر یزد در هفته جاری 42 درجه سانتی گراد است که به همین میزان افزایش نسبی دما برای روزهای آینده استان پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۶۲۲۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸ 23 June 2018

 «سیدعباس میرحسینی» با بیان این‌که برای روزهای آینده استان، آسمانی صاف و هوایی گرم پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: از امروز شنبه دوم تیرماه تا پایان هفته جاری، برای یزد آسمانی صاف و روزهای آفتابی پیش‌بینی می‌شود .

وی با اشاره به پیش‌بینی بیشینه دمای هوای 42 درجه سانتی‌گراد برای امروز شهر یزد، افزود: دمای بیشینه شهر یزد طی هفته جاری بین ۴۱ تا ۴۲ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی‌شده است .

رییس گروه پیش‌بین اداره کل هواشناسی استان یزد، گفت: بیشینه دمای شهر یزد در سال جاری به ۴۱ درجه سانتی‌گراد رسیده است که سال گذشته طی همین مدت فصل بهار دمای شهر یزد ۴۴ درجه سانتی‌گراد بوده است .

میرحسینی در ادامه به باغداران توصیه کرد: با توجه به وزش باد و افزایش دما، دور آبیاری در باغ‌ها تنظیم و آبیاری به ساعات خنک و حتی‌الامکان به شب موکول شود.

این مسئول با بیان این‌که استفاده از کودهای تقویتی یا اسیدآمینه در زمان خنکی هوا و در ساعات روشن روز برای تقویت درختان پسته و انار از دیگر توصیه‌های ضروری برای باغداران یزدی است، تصریح کرد: با توجه به ردیابی میوه‌های آلوده به آفات کرم سیب و مگس مدیترانه‌ای تأکید می شود، باغداران برای برداشت میوه‌های رسیده مانند هلو، زردآلو، گوجه‌سبز و غیره تعجیل کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پایان کشت در بیشتر گلخانه‌های استان یزد، به آماده‌سازی گلخانه‌ها جهت عملیات آفتاب دهی به‌منظور کنترل آفات خاک‌زی و کاهش بذر علف‌های هرز در خاک گلخانه‌ها اشاره کرد و گفت: باغداران می توانند در گلخانه‌های دایر با توجه به افزایش دما و وزش باد، با نصب توری مناسب روی پنجره‌ها و درب ورودی و نصب مه پاش در گلخانه به کنترل کنه‌های گیاهی اقدام کنند.

رییس گروه پیش‌بین اداره کل هواشناسی استان یزد در پایان خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای شهر یزد بین ۴۰ و ۲۶ درجه سانتی‌گراد در نوسان بوده است .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار