دادستان یزد:
دادستان عمومی و انقلاب یزد با اشاره به این تشکیل 14 پرونده و دستگیری 16 نفر در اعتشاشات مربوط به اعتصاب رانندگان استان، گفت: هیچ کدام از عاملان دستگیر شده در این اغتشاش راننده یا کامیون دار نبودند.
کد خبر: ۶۲۲۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲ 23 June 2018

«علی اکبر شمس» به مناسبت هفته قوه قضاییه در جمع خبرنگاران ضمن تشریح وظایف دادسراها در رسیدگی به دعاوی، صدور احکام و پیشگیری و نظارت در بخش‎‎های مختلف، از ورود دادستانی به موضوع حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی با محوریت ستاد اقتصاد مقاومتی خبر داد.

وی یکی دیگر از اقدامات دادستانی را ورود به حقوق عامه مردم در موضوعات مختلف که مورد تاکید مقام عالی قوه قضاییه است، بیان کرد و از آن جمله به حوزه‏‏خای میراث فرهنگی به ویژه در مورد میراث جهانی بافت تاریخی یزد، موضوع آلودگی هوا و تاخیر پروازهای هواپیمایی اشاره کرد.

شمس از دیگر موضوعات مورد تاکید در حقوق عامه را موضوع خسارت‎‎های وارده به خط انتقال آب به یزد در قالب گارگروه قضایی منابه آبی استان برشمرد و افزود: علاوه بر این با برپایی گشت‎‎های مشترک در بخش کشاورزی ضمن برخورد با حفر چاه‏‏های غیرمجاز با اضافه برداشت چاه ‎ های مجاز کشاورزی نیز برخورد می‏‏شود.

وی با اشاره به شناسایی مشترکان پرمصرف آب شرب که 15 درصد از مجموع مشترکان این بخش را شامل می‎‎شوند، از طرح برخورد با آنها خبر داد.

دادستان موضوع اراضی ملی و زمین را از دیگر موضوعات مورد تاکید دادستانی در مقوله ذفاع از حقوق عامه ذکر کرد و گفت: صرف زمین‏‏های واگذار شده در طرح‎‎های معرفی شده از سوی شرکت‎‎ها از جمله مسائل مغفول ماند در این بخش بوده که گاهاً موجب بروز معاملات نامشروع در این حوزه شده است لذا این موضوع را در دستور کار قرار داده ‎ ایم.

وی دفع غیربهداشتی فاضلاب در منطقه شاهدیه که موجب بروز برخی بیماری‎‎ها و مشکلات برای اهالی شده است را از دیگر موضوعات در دستور دادستانی اعلام کرد و افزود: البته موضوع اعتصاب اخیر کامیون‎‎داران هم از دیگر موضوعات مورد رسیدگی در این قالب بود.

شمس با بیان این که درخواست‎‎های مشروع کامیونداران از سوی مسئولان مورد رسیدگی قرار گرفت، افزود: البته در این میان تعدادی تحت همین عنوان در جاده‎‎ها اقدام به التهاباتی کرده بودند که در این رابطه 14 پرونده تشکیل و در این رابطه 16 نفر دستگیر شدند که هیچ کدام از آنها راننده یا کامیون دار نیز نبودند و این در حالی بود که حتی یک پرونده علیه کامیونداران نیز تشکیل نشد.

وی از تدوین آیین نامه فرهنگی برای مددجویان بند باز زندان استان نیز خبر داد و گفت: در همین راستا بیش از 500 مددجوی بند بسته به بند باز زندان انتقال یافتند تا از مراکز حرفه آموزی بهره مند شوند که این موضوع با توجه به تاثیر زیادی که در کاهش آسیب‏‏های اجتماعی و فشارهای روانی خانواده‎‎های زندانیان داشت، مورد استقبال خوبی قرار گرفته است.

دادستان اشتغالزایی را مهمترین رویکرد دادستانی در مورد خانواده زندانیان در قالب انجمن حمایت از زندانیان استان اعلام کرد و گفت: در همین راستا نیز در هفته قوه قضاییه یک باب کارگاه خیاطی را با محوریت خانواده زندانیان افتتاح خواهیم کرد.

وی همچنین از اعزام 300 نفر از خانواده‏‏های زندانیان برای اولین بار به مشهد مقدس در این هفته به صورت رایگان خبر داد.

شمس در پاسخ به خبرنگاران در مورد موضوع دوچرخه سواری بانوان در یزد گفت: با توجه به عرف و فرهنگ عمومی جامعه و البته نبود زیرساخت‎‎های مناسب برای دوچرخه سواری بانوان، این موضوع در سطح معابر شهر غیرقانونی است و با آن برخورد می‏‏شود. البته از پلیس امنیت در این باره خواسته‏‏ایم که در ابتدا به متخلفات تذکر بدهد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار