استاندار يزد تأکید كرد:
استاندار يزد با اشاره به توانمندي‌هاي داخلي و مشكلات پيش روي اقتصاد كشور و استان، گفت: رفتار اقتصادي مناسب با تكيه بر تجربه توليدكنندگان در مسير تاب آوري و مقابله با تحريم ها شناسايي و تدوين مي‌شود.
کد خبر: ۶۲۲۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳ 23 June 2018

«محمود زمانی قمی» در ششمين جلسه ستاد راهبري و مديريت اقتصاد مقاومتي استان در سال جاري که با حضور «راضيه لك» معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و رئيس سازمان زمين شناسي و اكتشاف معدني كشور، «جعفر سرقيني» معاونت معدني وزارت صنعت، معدن و تجارت، «علي زيني وند» معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار، برگزار شد، اظهار کرد: براي غلبه بر وجود برخي ناملايمات و تمام عناصري كه دست به دست هم داده و صنعتگران ما را براي ادامه فعاليت موثر آزرده خاطر كرده است، راهي جز مودت، اميد، رفاقت، تلاش و بردباري وجود ندارد و با تكيه بر اين اصول مي توانيم موانع پيش رو را برداشته و اين مسائل را حل و فصل كنيم.

وی با اشاره به دوري از وعده ها و يا وجود اين باور كه ما آماده ايم تمام مشكلات را حل كنيم، افزود: در جمع اثرگذاران اقتصادي استان حاضرشده ام كه بگويم مشكلات و دغدغه هاي پيش رو را درك مي‌كنيم و ما نيز به عنوان عضوي كوچك از جمع شما بايد براي حل مسائل فكر، اقدام و همت نمائيم.

استاندار یزد گفت: شرايط پيش روي اقتصاد كشور ما با چند ماه و چند سال گذشته بسيار متفاوت است، بر اين اساس ضرورت دارد در حال حاضر به صورت كامل وضعيت را رصد كنيم تا بدانيم با چه مسئله هايي روبرو هستيم و با سرعت نسبت به حل آن در كنار يكديگر تلاش كنيم.

زمانی قمی تصریح کرد: در جلسه گذشته به دستگاه‌هاي مربوطه اعلام شد سريعا ميزان نياز و وابستگي واحدهاي توليدي استان به مواد اوليه‌اي كه بايد از خارج كشور تهيه شود را شناسايي كنند تا با اطلاعات دقيق بتوانيم تدبيري مناسب براي كاهش اين دغدغه و حل برخي مسائل توليدكنندگان به كار گيريم.

وی ادامه داد: با توجه به اهميت موضوع مواد اوليه، براي مرور و بررسي جنبه هاي مختلف اين امر در هفته آينده جلسه فوق العاده اقتصاد مقاومتي تشكيل مي شود و از سوي ديگر بدون شك نياز است جهت كاستن و قطع وابستگي ها و تجهيز داخلي در مقابله با تحريم ها آماده شويم و بدون كوچك ترين ترديد عمل كنيم.

استاندار يزد افزود: شكي نيست اين سرزمين بزرگ و مقاوم كه در تاريخ خود تهديدهاي مختلفي را دفع و آن ها را به تسليم در برابر فرهنگ بزرگ ايران زمين وادار كرده است در برابر اين حيله تحريم و پيامدهاي آن نيز ايستادگي خواهد كرد و راه حل مناسب را پيدا مي كند.

زماني قمي بیان کرد: طبيعي است كه در جنگ اقتصادي تلفاتي نيز وجود دارد اما ضروريست تلاش كنيم براي كاهش آن با بهترين شيوه و رفتار، كشور را در حوزه اقتصاد مقاوم كرده و در مقابل تحريم ها تاب آوري كنيم زيرا تقويت اين امر مبارزه با دشمنان نظام و آن هايي است كه ابزار تحريم را به كار گرفته اند.

وی در پايان سخنان خود گفت: از تدبير، مقاومت و دورانديشي نتايج خوبي محقق مي شود براين اساس از اتاق بازرگاني استان خواستارم به زودي نشستي با جمع زيادي از توليدكنندگان و اصحاب اقتصاد استان و حضور نمايندگاني از تمام بخش هاي صنعتي و معدني برنامه‌ريزي گردد تا با مشاركت و همفكري توليدكنندگان راه مناسب تري براي حركت و تنظيم رفتار اقتصادي استان تدوين شود.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار