دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مهریز گفت: انتقال غیرقانونی اتباع بیگانه توسط برخی افراد در این شهرستان به امنیت منطقه آسیب رسانده و باید مردم و مسوولان برای مقابله با این پدیده اجتماعی اقدام کنند.
کد خبر: ۶۲۲۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰ 23 June 2018

مهدی حسن پور به مناسبت هفته قوه قضاییه ( اول لغایت هفتم تیرماه ) در جمع گرهی از مردم مهریز افزود: گسترش پدیده انتقال افغان ها ( افغان کشی ) به یکی از چالش های بزرگ فرهنگی و اجتماعی این شهرستان تبدیل شد، باید با همراهی خانواده ها و آگاهی بخشی تحت نظارت و کنترل قرار گیرد.
وی ادامه داد: یکی از عوامل اصلی گسترش این پدیده در شهرستان مهریز به خاطر موقعیت مکانی پاسگاه شهید مدنی است که با همکاری مسوولان استان یزد و کشوری به دنبال جابجایی آن به مکان جدیدی بعد از مسجد ابوالفضل (ع) خارج از حوزه استحفاظی هستیم.
این مسوول تصریح کرد: برای بررسی موضوع یادشده کارگروه تخصصی هم تشکیل ‌شده است و دستگاه‌ های امنیتی و انتظامی شهرستان درگیر این موضوع هستند و از مردم و معتمدان محله‌های مختلف هم می‌خواهم نقاط آلوده را رصد و مشکل را رفع کنند و در غیر این صورت مراتب را با دادستانی در میان بگذارند.
حسن پور در مورد مبارزه با مواد مخدر و جمع‌ آوری معتادان بیان کرد: مردم مکان‌ ها و باغ ‌های متروکه شهرستان که محل استعمال مواد مخدر توسط معتادان است را به شورای اسلامی شهر گزارش دهند تا با پاکسازی و حصارکشی محل های مورد نظر ، امنیت و آرامش مردم تامین و حفظ شود.
دادستان مهریز همچنین در خصوص آلاینده‌ های زیست‌ محیطی یادآورشد: از جمله وظایفی که دادستانی بر عهده دارد، احیای حقوق عامه است و اگر در بحث حفظ گونه‌ های زیستی و آلاینده‌های صنعتی، مردم موردی را مشاهده کردند برای پیگیری و حل موضوع به دادستانی گزارش دهند. 
حسن پور بدون اشاره به آمار با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون آمار پرونده‌های جرایم مختلف در مهریز افزایش یافته است، اظهار کرد: برای آسیب‌ شناسی این معضل و رفع آن به کمک مردم و مسوولان نیاز هست.
وی با قدردانی از مسوولان محلی و امام جمعه مهریز در راه‌اندازی ستاد امر به ‌معروف و نهی از منکر شهرستان گفت: از وظایف اولیه دستگاه قضا، پیشگیری از وقوع جرم است و فعالیت ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر موجب نظارت مستقیم مردم در صدر هرم قدرت و عملکرد مسوولان و هر نوع منکری در شهر خواهد شد.
دادستان عمومی و انقلاب مهریز در باره فضای مجازی هم افزود: می توان با فرهنگ‌سازی در استفاده درست از فضای مجازی از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرد.
حسن‌پور یکی از راه‌ های کاهش آسیب‌ های اجتماعی را همکاری آموزش‌ و پرورش و مدارس دانست و تصریح کرد : برگزاری دوره‌های مختلف برای ریشه‌ یابی و کاهش آسیب ‌های اجتماعی موثر است و با رصد نظر مربیان و دانش آموزان در مورد این مهم اقدام خواهیم کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار