رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان گرمسار:
به گزارش تابناک سمنان ،رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان گرمسار گفت: دومین تور دوچرخه سواری طبیعت گردی به مقصد قصر بهرام با حضور بیش از 40 دوچرخه سوار برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۲۲۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴ 23 June 2018
به گزارش روابط عمومي اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان «مهوش کمالی»  افزود: این تور با حضور دوچرخه‌سوارانی از شهرستان‌های گرمسار، آرادان، تهران و شاهرود برگزار می شود.
وی گفت: دوچرخه‌سواران فردا پنج شنبه (سی و یکم خرداد ماه) از ساعت 16.30 و از مقابل دکل علی آباد مسیر 55 کیلومتری در مسیر جاده سنگفرش را طی می‌کنند.
کمالی افزود: این افراد رسیدن به کاروانسرای تاریخی قصر بهرام گرمسار، شب در این کاروانسرا اقامت می‌کنند که رصد ستارگان و ...از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده است.
جاده‌ دست‌ساز سنگ‌فرش که با سنگ‌‌های تراش‌خورده روی بستر کویر گرمسار ساخته شده، بطول 35 کیلومتر و عرض پنج متر در مسیر شاهراه تاریخی اصفهان – ساری در دوره صفوی برای سهولت رفت وآمد کاروانیان که در این مسیر به باتلاقها و نمک زارهای جنوب گرمسار برخورد می‌کردند، احداث شده است.
کاروانسرای قصر بهرام نیز از مهم‌ترین بناهای سیاهکوه است که با پلان مستطیل شکل ساخته شده و مصالح عمده برای ساخت این کاروانسرا از سنگ است و  در بخش‌هایی نیز از آجر استفاده شده است.
بنای بيرونی اين قصر چهار گوش و دارای چند برج با دو دروازه شمالی و جنوبی است و روکار آن از سنگهای بزرگ آهکی صیقل شده سفيد رنگ است که از کوههای مجاور آورده شده‌اند. اين بنا كه در دوره صفويه تعمير اساسي شد ، به بناي شاه ‌عباسي معروف شده است؛ سفال هايي که از اطراف اين بنا به دست آمده به احتمال قوی از دوره تيموری و نشانه آن است که اين بنا پيش از صفويه برپا بود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار