معاون رییس جمهور خبر داد؛
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با بیان این‌که رفع دغدغه ایجاد اشتغال پایدار اولویت‌ اجرایی دولت است، گفت: از کل سهم استان یزد برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی، 119 میلیارد تومان به بانک‌ها پرداخت شده است.
کد خبر: ۶۲۲۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۱ 23 June 2018

«سیدابوالفضل رضوی» با حضور در جلسه کارگروه تخصصی استغال استان، با بیان این‌که 50 درصد سهم اشتغال روستایی معادل شش هزار میلیارد تومان به موسسات مالی طرف‌قرداد پراخت شده است،‌اظهار کرد: از سهم 237 میلیارد تومانی استان یزد باید حدود 119 میلیارد تومان به بانک‌های یزد رسیده شده باشد.

وی جذب 30 درصد اعتبارات ملی را مستلزم جذب به موقع 70 درصدی اعتبارات به استان‌ها دانست و افزود: سهم استان‌ها در دو مرحله آخر بهمن ماه و آخر فروردین ماه به بانک‌ها پرداخت شده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، گفت:‌ قرادادهای منعقد شده در بانکها از طرح‌های مصوب مهمتر است و استان یزد موظف است تا آخر تیرماه فرآیند انعقاد قراردادها را به اتمام برساند.

رضوی در ادامه با بیان این‌که برخی مدیران صندلی مسئولیت را دوست داشته و هیچ علاقه‌ای به مسئولیت صندلی مدیریت ندارند، تصریح کرد: یکی از مهمترین مسئولیت صندلی های مدیریت، گره گشایی از کار مردم و مواتضع بودن در برابر آنهاست.

گره‌شناسی،‌لازمه گره‌گشایی است

این مقام مسئول گره‌شناسی را لازمه گره‌گشایی دانست و بیان کرد: ‌یکی از اولویت‌های کشور در شرایط کنونی که باید از سوی مدیران مورد توجه قرار گیرد ایجاد وحدت و همبستگی داخلی است.

وی با بیان این‌که حفظ وحدت با حفظ حرمت افراد محقق می‌شود، گفت:‌ رفع دغدغه ایجاد اشتغال پایدار از دیگر اولویت‌های اجرایی کشور است که با مشارکت بخش خصوصی محقق می‌شود.

معاون رییس جمهور مسئله اشتغال را علاوه بر اقتصادی دغدغه‌ای سیاسی، ‌اجتماعی و فرهنگی عنوان کرد و ادامه داد: بی‌توجهی به دغدغه بیکاری یعنی افزایش تنش‌های امنیتی، اقتصادی،‌ اجتماعی و فرهنگی است.

رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که بخشداران و فرمانداران باید با مطالعه و بررسی دقیق بخشنامه‌ها ابلاغ شده مشکلات احتمالی آنها را برای رفع و اصلاح به مرکز اعلام کنند، تصریح کرد:‌ استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از ضرورت‌های اجرایی در توسعه اقتصادی است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های معدنی و انسانی استان یزد،‌ گفت: با توجه به این‌که از 137 نوع کانی سنگ‌های قیمتی جهان، 33 کانی در ایران وجود دارد،‌ از ظرفیت معدنی استان یزد توقع بیشتر این وجود دارد.

این مقام مسئول در ادامه با بیان این که جلوگیری از ایجاد مشکلات جدید یکی از مواردی است که باید در دستور کار جدی مسئولان و دست‌اندرکاران قرار گیرد،‌ اظهار کرد: مردم ایران آنقدر فهیم هستند که تفاوت خدمت صادقانه با عوام فریبانه را می‌دانند و نسبت به آن واکنش نشان می‌دهند.

معاون رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که سه نوع اعتبار برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی وجود دارد،‌ افزود:‌ اختصاص 237 میلیارد تومان سهم اعتبار ملی برای استان، 40 میلیارد تومان بانک سینا و 10 میلیارد تومان بانک پارسیان، با کارمزد شش درصد سه منبع اعتباری دولت برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی است.

رضوی در پایان خاطرنشان کرد:‌ برای وام‌های اشتغال روستایی تولیدی تا سه سال تنفس مشارکت تعیین شده و به طی شش سال اقساط تمام طرح‌ها باید پرداخت شود.

گفتنی است؛ در پایان این جلسه از خدمات محمد یارمند به عنوان مدیرکل امور روستایی استانداری یزد تجلیل و محمود زارع(ناطق) به عنوان مدیرجدید این حوزه استانداری معرفی شد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار