مدیر عامل آب و فاضلاب یزد گفت: با توجه به سهمیه ای که قرار است در ماه های آینده اضافه شود آب باکیفیت تری را بین شهروندان توزیع می کنیم.
کد خبر: ۶۲۲۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶ 23 June 2018

  مدیر عامل شرکت آبفای یزد در گردهمایی روابط عمومی های استان گفت: در سال جاری، کاهش بارندگی در حوزه کوهرنگ که تقریباً 65 درصد نیاز آب استان را در کل سال تامین می کرده باعث شده سهمیه ی آب انتقالی به یزد به طور قابل توجهی کاهش یابد .

اسلامی افزود: امید داشتیم که با افزایش بارندگی میزان سهمیه آب افزایش یابد که متاسفانه این اتفاق نیافتاد و مسئولان تصمیم گرفتن صرفاً آب شرب استان را تامین کنند و در حال حاضر میزان آب انتقالی به استان چیزی حدود 45 میلیون متر مکعب است .

وی اظهارداشت: با این محدودیت کاملا مشخص بود که درسال جاری به مشکل تامین آب شرب مواجه می شویم که خوشبختانه در اردیبهشت ماه ، درجه حرارت هوا به ما کمک کرد و کاهش دما باعث شد میزان مصرف آب به دلیل استفاده نکردن از کولر آبی و ... کم تر شود تا با مشکل حادی برخورد نکنیم .

وی اضافه کرد:اما در خردادماه به دلیل گرم شدن هوا تامین آب با مشکل مواجه شدکه با وارد کردن 16 حلقه چاه آب شرب به مدار بهره برداری سعی کردیم آب را تامین کنیم.

وی یادآور شد : در حال حاضر حدود 10 درصد نسبت به سال گذشته کاهش مصرف داشته ایم و اگر با یاری مردم این میزان به 20 درصد برسد آب با کیفیت بالاتری در اختیار مردم قرار خواهیم داد .

مدیر عامل آب وفاضلاب افزود : اکنون سهمیه ی آب انتقالی به استان 30 درصد است در حالی که سال گذشته 60 درصد بوده ، ولی ان شاالله با توجه به سهمیه ای که قرار است در ماه های آینده اضافه شود آب با کیفیت تری را بین شهروندان توزیع می کنیم .

اسلامی در خصوص کیفیت آب استان اظهارداشت : با توجه به وارد شدن آب چاه ها به شبکه آبرسانی ، درصد کمی کیفیت آب تغییر کرده ولی آب جاری در شبکه آبرسانی از لحاظ بهداشتی کاملا سالم است و هیچ گونه آلودگی ندارد .

وی در پایان افزود : دقت در مصرف توسط مردم یزد بسیار بالا است و واقعاً مردم یزد مصرف متعادل دارند اما به دلیل شرایط بحرانی باید هرچه بیش تر به مصرف آب توجه داشته باشند .

چهارمین گردهمایی روابط عمومی نهاد های و ادارات استان یزد، به مناسبت هفته صرفه جویی و به میزبانی شرکت آب و فاضلاب و آب منطقه ای با موضوع نقش رسانه در ارتباطات برگزار شد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار