مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد خبر داد؛
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به طرح پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده امیدواریم بعد از تخصیص و جذب اعتبارات اشتغال روستایی، زمینه اشتغال 3500 نفر در یزد فراهم شود.
کد خبر: ۶۲۲۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲ 24 June 2018

«محمدحسین ریاحی» با بیان این‌که پیش بینی می‌شود مبلغ دو هزارو 376 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی به استان یزد اختصاص داده شود،‌اظهار کرد: با ابلاغ دستورالعمل تخصیص اعتبار،‌ از ابتدای دی ماه و کسر 30 درصدی مناطق زلزله‌زده تسهیلات نهائی استان به رقم پیش بینی شده یک هزار و ششصد و شصت و چهار میلیارد ریال رسید که با ابلاغ اختصاص سهمیه 50 درصدی استان در بهمن ماه این مبلغ 832 میلیارد ریال تعیین شده است .

وی افزود: با شروع به کار سامانه وزارت‌خانه از بهمن ماه سال گذشته، 1935 طرح از سوی متقاضیان ارائه شده و تعداد 1901 طرح به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد 1436 طرح در قالب 14 کیمته فنی مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت 1152 به تصویب کارگروه اشتغال رسید .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد در ادامه با بیان این‌که پیش‌بینی می‌شود با اجرای این طرح‌ها زمینه اشتغال سه هزار و 850 نفر فراهم شود، گفت: سهم بخش‌های هدف اشتغال روستایی 77 درصد مربوط به کشاورزی، 12 درصد مربوط به صنعت و 11 درصد مربوط به خدمات است.

ریاحی تصریح کرد: بیشترین پراکندگی در طرح‌های اولویت دار کشاورزی به پرورش دام‌های سبک و سنگین، کاشت زعفران و گیاهان داروئی، محصولات گلخانه‌ای، پرورش و فراوردهای زنبور عسل و صنایع تبدیلی کشاورزی است .

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود صنایع دستی، پوشاک، مبلمان، فراوری محصولات معدنی کوچک مقیاس، فرش دست‌باف و دست‌بافت‌ها را از اولویت‌های طرح‌های صنعتی دانست و خاطرنشان کرد: در بخش خدمات نیز بوم‌گردی، گردشگری و طبیعت گردی و فناوری اطلاعات اولویت‌ها را تشکیل می‌دهند .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد در پایان، گفت: بیشترین طرح‌های مصوب توسط دستگاه‌های اجرایی استان مربوط به جهادکشاوری با 871 طرح، صنایع دستی و گردشگری130 طرح و صنعت، معدن، تجارت با 123 طرح است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار