مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب یزد بمناسبت هفته «صرفه‌جویی در مصرف آب»، برخي راهكارهاي ساده و موثر در صرفه‌جويي را تشريح كرد.
کد خبر: ۶۲۴۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳ 27 June 2018

«محمد حسین شرعیاتی» با اشاره به فرا رسیدن هفته صرفه‌جویی در مصرف آب، بر لزوم مديريت مصرف به عنوان یکی از ضرورت‌های استان در تمام فصول تاكيد كرد.

وي در اين باره افزود: صرفه‌جویی در مصرف آب در استان تنها مختص به فصل تابستان نیست بلکه ضرورتی است که باید در تمام ایام و فصول مورد توجه مردم استان كويري و كم‌آب يزد رعایت شود.

شرعياتي با اشاره به برخي راهكارهاي ساده براي صرفه‌جویی در مصرف آب، تصریح کرد: يكي از مهمترين وسايل خنك‌كننده مورد استفاده مردم يزد در فصل تابستان كه بخش زيادي از آب مصرفي تينم فصل استان را به خود اختصاص مي‌دهد، كولرهاي آبي است كه تنها با قرار دادن يك سايبان روي آنها مي‌توان علاوه بر بهره‌‌مندي از خنكي بيشتر آن، 10 تا 20 درصد در مصرف آب، صرفه‌جویی كرد.

وي استفاده از شیرهای اهرمی را نيز تا 25 درصد موثر در كاهش میزان مصرف آب دانست و افزود: استفاده از شیرهای فتوالکتریک در مقایسه با شیرهای معمولی نيز بسیار در كاهش مصرف آب موثر هستند به طوري كه تا 65 درصد مصرف آب را كاهش مي‌دهند.

اين مسئول با اشاره به اين كه برخي افراد با بي‌مبالاتي از طريق شلنگ آب اقدام به شست‌وشوي حياط خانه يا خودروي خود مي‌كنند، اظهار كرد: شست و شوی خودرو با استفاده از سطل آب به طور معمول باعث صرفه‌جویی 150 لیتر آب و تمیز کردن حیاط با جارو تا 200 لیتر منجر به صرفه‌جويي در مصرف آب مي‌شود.

وي از تلاش مبرم شرکت آب و فاضلاب براي اطلاعرساني بیش‌تر به شهروندان در مورد شرایط آبی حاكم بر استان و ایجاد انگیزه و علاقه‌مندی برای مدیریت مصرف آب از سوي مردم در طول سال به ويژه در هفته صرفه‌جويي خبر داد.

وی برگزاری نشست خبری مدیر عامل با اصحاب رسانه و اطلاع رساني راهکارهای صرفه‌جویی در مصرف آب را از ديگر برنامه‌های مهم این هفته عنوان کرد و افزود: پخش تیزر و زیرنویس از شبکه استانی سیما، نصب بنر و پیام‌هاي صرفه‌جویی در سطح معابر شهرها، برگزاری گردهمایی روابط عمومی‌های استان به ميزباني آبفا، چاپ پیام روی قبوض آب، تهیه و تنظیم مسابقه‌هاي رادیویی نيز از ديگر اين برنامه‌ها در هفته صرفه‌جویی است.

شرعیاتی در پایان نام‌گذاری هفته اول تيرماه به عنوان هفته صرفه‌جویی را با توجه به فرارسیدن فصل گرم تابستان و افزایش میزان مصرف و اهميت مدیریت مصرف آب، بسيار مهم دانست و از كليه شهروندان خواست با صرفه‌جويي مناسب، تابستاني بدون قطعي آب را براي خود رقم بزنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار