این در حالی است که بزودی با تجهیز این مرکز به دستگاه آزمایشگاهی جدید، تنها یک نوع آزمایش که نیاز به خروج از کشور بود هم ممانعت خواهد شد.
کد خبر: ۶۲۵۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷ 01 July 2018

به گزارش «تابناک یزد»، رئیس اداره بهزیستی میبد از تجهیز مرکز تحقیقات ژنتیک میبد به دستگاه آزمایشگاهی جدید در آینده ای نزدیک خبر داد.
فلاح گفت: با تجهیز این مرکز به دستگاه آزمایشگاهی جدید، تنها یک نوع آزمایش که نیاز به خروج از کشور بود هم ممانعت خواهد شد.
وی افزود: برای ادامه فعالیت های تحقیقاتی و آزمایشگاهی این مرکز، هیئت دولت 20 میلیارد ریال درسال جاری مصوب کرده است که درصورت تخصیص، بخشی از مشکلات این مرکز مرتفع خواهد شد .
رئیس اداره بهزیستی میبد ادامه داد: عدم بودجه مناسب تحقیقاتی ،گرانی مواد مصرفی آزمایشگاهها و هزینه های جاری، فعالیت های این مرکز را با مشکلاتی مواجه کرده است .
فلاح با بیان اینکه فعالیت این مرکز قرار است زیر نظر دانشگاه علوم بهزیستی باشد افزود: یکی از مشکلات مرکز تحقیقات ژنتیک میبد، عدم ارجاع بیماران ازسوی متخصصین به این مرکز است .
وی ادامه داد: مرکزتحقیقات ژنتیک میبد بعنوان تنها مرکز در جنوب شرق کشور ، دارای قابلیت ها و ظرفیت های کم نظیر در حوزه تحقیقاتی، آزمایشگاهی و مشاوره های ژنتیکی است .
رئیس اداره بهزیستی میبد گفت: این مرکز که در50 کیلومتری شمال غرب استان یزد در فضای به وسعت 8 هزار مترمربع واقع شده است به همت خیرین و اعتبارات دولتی ، کلیه آزمایشات ژنتیک را انجام می دهد.
فلاح افزود: ازسال 94 تاکنون بیش از10میلیارد ریال دستگاه های مختلف آزمایشگاهی و تحقیقاتی برای این مرکز خریداری شده است که امروز ارزش این دستگاه ها بیش از 50 میلیارد ریال است .
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار میبد در بازدید ازفرایند فعالیتهای این مرکز گفت: فعالیت های این مرکز علاوه براستان یزد می تواند ،کشور را در مسائل آزمایشات ژنتیکی به خارج بی نیاز کند.
ابوالحسنی افزود: باید راهکارهای خودکفایی این مرکز به لحاظ بودجه و انجام تحقیقات و آزمایشات و مشاوره را پیدا و در همه ابعاد از این مرکز حمایت و پشتیبانی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار