مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان یزد، گفت: 22 هزار نفر از روستائیان استان یزد تحت پوشش بیمه اجتماعی روستاییان و عشایری هستند.
کد خبر: ۶۲۷۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲ 07 July 2018

«حسن ابراهیمی» در نشست مشورتی دهیاران شهرستان مهریز در تنگ چنار از رشد 115 درصدی پرداخت مستمری در استان خبر داد و اظهار کرد : در حال حاضر در استان یزد حدود 22 هزار نفر بیمه شده وجود دارد که از این تعداد دو هزار و 400 نفر در حال دریافت انواع مستمری از صندوق بیمه روستاییان هستند.

وی با بیان این‌که در سال گذشته آمار مستمری بگیران استان یزد 115 درصد رشد داشته است،‌افزود:‌ در حال حاضر هزار و 300 نفر بازنشسته پیش از موعد با 10 روز حقوق، هزارو 200 نفر مستمری فوتی و 100 نفر مستمری از کار افتادگی عضو صندوق بیمه روستاییان و عشایر استان یزد هستند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان یزد، گفت: تمامی کشاورزان شاغل در بخش کشاورزی، روستائیان و عشایر، شاغلان فصلی، زنان خانه‌دار روستایی و عشایری، می‌توانند عضو این صندوق شوند .

ابراهیمی تصریح کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال 1384 به منظور حمایت از روستائیان، عشایر و کشاورزان در کشور تاسیس شده تا از انها که در تعاریف سازمان تامین اجتماعی کارگر محسوب نشده و طرح‌های حمایتی شامل آنها نمی شود زیر پوشش حمایت‌های اجتماعی قرار بگیرند .

این مقام مسئول ادامه داد: صندوق بیمه روستاییان یکی از صندوق‌های چهارگانه و زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و رویکرد آن ارائه خدمات بیمه اجتماعی بلند مدت به سه قشر کشاورزان، روستاییان و عشایر در بخش‌های مستمری بازنشستگی،از کار افتادگی و فوت است .

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایری یزد به فعالیت کارگزاری این صندوق در استان اشاره کرد و گفت: روستاییان و کشاورزان می توانند با مراجعه به کارگزاری های صندوق بیمه روستاییان و عشایر استان از مزایای این صندوق برخوردار شوند .

ابراهیمی خاطرنشان کرد: مشمولان تنها با پرداخت پنج درصدی حق بیمه عضو صندوق می‌شوند و دولت نیز 10 درصد حق بیمه مشمولین عضویت در صندوق را پرداخت می‌کند .

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ،روستائیان و عشایر استان یزد در پایان سن مجاز برای بیمه شدن افراد در این صندوق را بین 18 تا 50 سال اعلام کرد و افزود: بر اساس قوانین، کشاورزان، روستاییان و عشایری که بالاتر از 18 سال سن داشته باشند، می توانند زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی قرار بگیرند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار