تابش:
نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عزل و نصب مدیران و مسئولین با نظر وزیر کشور صورت می‌گیرد، گفت: در عزل و نصب مسئولین دخالتی ندارم.
کد خبر: ۶۲۷۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۸ 07 July 2018

 محمدرضا تابش جمعه‌شب در جلسه پرسش و پاسخ با مردم گفت: این‌گونه جلسات در مقاطع زمانی ماهیانه یا فصلی برگزار خواهد شد. در بخش‌ها و روستاها نیز نظیر این جلسات انجام می‌شود و مسائل و مشکلات آن‌ها موردبحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به مسائل و مباحث کشوری اظهار داشت: چون ماهیت انقلاب اسلامی استکبارستیزی، طالب رفع ظلم و طرفداری از مستضعفین است و استکبار، استعمار و استبداد را برنمی‌تابد بنابراین در تضاد با هویت قدرت‌های استکباری است. آن‌ها به دنبال این هستند که منابع و منافع اقتصادی هر کشوری برای آن‌ها چقدر منفعت دارد و بر این مبنا سیاست‌های خود را تنظیم می‌کنند.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی افزود: دشمنی استکبار با جمهوری اسلامی ایران در راستای دشمنی با ذات انقلاب اسلامی و حرکت حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در منطقه است. آن‌ها درصدد هستند به هر نوعی که می‌توانند به این انقلاب ضربه بزنند. آخرین ضربه آن‌ها نیز اعلام خروج از برجام و اعمال تحریم‌های جدید بر ضد ایران بود. افزایش قیمت لجام‌گسیخته ارز و طلا ناشی از جو روانی است که دشمن درست کرده است. دولت همه همت خود را صرف این کرده است که با کمک مردم بر مشکلات فائق بیاید. تلاش مجلس نیز این است که در این مقطع به دولت کمک کند.

وی گفت: اعتماد بین حاکمیت و مردم بسیار مهم است. هیچ وسیله و ابزار و اقدامی نباید موجب سلب اعتماد مردم نسبت به حاکمیت بشود. مردم در تمام صحنه‌ها پای انقلاب و ارزش‌ها ایستادند و این ایستادگی مردم باعث شد که انقلاب اسلامی استوار بماند. در سایه پیوند عمیق مردم و حاکمیت می‌توانیم این دوران را پشت سر بگذرانیم و کشور را که در مسیر پیشرفت قرارگرفته است یاری کنیم.

تابش تصریح کرد: موضوع آب و مهاجرپذیری مهم‌ترین مسئله استان یزد است. پایداری استان یزد درگرو تأمین آب است. متأسفانه با توجه به وضعیت بحران آب که در خط اول انتقال صورت گرفت فقط ۶۰ درصد از سهمیه آب انتقالی به استان داده می‌شود. با توجه به افزایش جمعیت بایستی میزان آب هم بیشتر شود نه اینکه ۴۰ درصد هم کمتر شود. الآن ۳۳ ایستگاه برداشت آب شیرین در شهرستان وجود دارد که آب ۱۰ ایستگاه مستقیماً از شبکه تأمین می‌شود و مابقی با تانکر آبگیری می‌شود.

وی گفت: با احداث خط انتقال آب از خلیج‌فارس به استان یزد آب موردنیاز صنایع تأمین خواهد شد و فشار بر روی منابع آبی استان برداشته خواهد شد. ۴۰ درصد از این خط لوله در کمال آرامش انجام‌شده است که امیدواریم طی دو سال آینده آب خلیج‌فارس به اردکان برسد. پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است که آب موردنیاز صنایع از فاضلاب تأمین شود.

این مقام مسئول بیان کرد: استان یزد به دلیل دارا بودن امنیت و کم بودن هزینه‌های زندگی به‌عنوان یکی از استان‌های مهاجرپذیر مطرح است. حضور اتباع بیگانه در استان هم می‌تواند فرصت باشد و هم تهدید. این مشکلات در کانون توجه مسئولین استان هم قرار دارد. در برخورد با اتباع بیگانه باید کار نرم انجام داد و آن‌ها را در هاضمه فرهنگی خودمان هضم کنیم. در شهرستان اردکان درزمینهٔ اشتغال‌زایی اقدامات خوبی انجام‌شده است. نرخ بیکاری در این شهرستان برای مردان ۴.۴ درصد است. اردکان سومین قطب تولید فولاد در کشور است.

وی افزود: چون توسعه صنعتی در شهرستان وجود داشته درزمینهٔ محیط‌زیست با مخاطراتی روبرو بوده‌ایم که با نصب دستگاه‌های پایش آلودگی هوا و تعطیلی کارخانه‌ها آلاینده و استفاده اجباری از فیلتر اقدامات خوبی انجام‌شده است.

تابش در خصوص کارخانه الکترود گرافیتی اردکان، گفت: کار ساخت این واحد تولیدی روال خود را به‌خوبی طی می‌کرد که منافقین گزارشی دادند که این الکترود تولیدی به‌عنوان کپسول‌های نگه‌داری مواد اتمی کاربرد دارد از آن موقع جزو صنایعی که مورد تحریم هستند قرار گرفت. هیچ کشوری تکنولوژی آن را به ما نداد. ساختار این کارخانه دولتی بود که از چند سال قبل تغییر کرد و خصوصی شد.

وی در خصوص جابجایی فرمانداران گفت: هر دولتی یک سیاستی دارد و جابجایی فرمانداران دست استاندار و وزیر کشور است. من دخالت در امور اجرایی حتی در نصب رؤسای ادارات را در شأن خودم نمی‌دانم. البته بر کار آن‌ها نظارت می‌کنم و اگر در انجام کار مردم سستی کنند تذکر می‌دهم. هدف مسئولان خدمت به مردم است.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس در مورد ورود بانوان به ورزشگاه آزادی اردکان نیز اظهار داشت: ما شش تیم در لیگ برتر داریم و هنگام برگزاری بازی تیم فوتبال ساحلی ایفا با شهرداری بندرعباس به بنده گفتند که چون شما رئیس فراکسیون ورزش هم هستید برای شروع بازی حضورداشته باشید که بنده امتناع کردم و وقتی وارد ورزشگاه شدم عده‌ای از بانوان در جایگاه نشسته بودند. بعد از خروج از ورزشگاه به ما گفتند که توافق داشتیم که خانم‌ها به ورزشگاه نیایند من هم گفتم که حالا که آمدند نمی‌شود آن‌ها را بیرون کرد و مسابقه را هم نمی‌شود تعطیل کرد زیرا با تعطیل کردن مسابقه تیم ما حذف می‌شود.

وی گفت: در این زمینه با فرمانده نیروی انتظامی استان و فرمانده سپاه الغدیر صحبت کردم آن‌ها توضیحاتی داشتند. کلیت مسئله این است که بانوان نصف جمعیت سازنده و بالنده کشور هستند و باید از استعدادها و توانمندی‌های آن‌ها استفاده شود و برای آن‌ها فرصت فراهم شود. چیزی که در مجلس مطرح‌شده و شورای عالی امنیت ملی هم موردتوجه قرار داده این است که غیر از مسابقات فوتبال که در شهرهای بزرگ مانند تهران برگزار می‌شود به‌مرور موانع حضور خانم‌ها را در ورزشگاه‌ها رفع می‌کنند.

تابش در پایان اظهار داشت: در اردکان و فوتبال ساحلی ازنظر من خیلی ایرادی ندارد که مادر و خواهر فوتبالیست‌ها بیایند و بنشینند و بازی را تماشا کنند قانون هم منع نکرده است. ولی‌فقیه حلال مشکلات است اگر ولی‌فقیه در این موضوع حرفی بزند من تابع هستم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار