بهزیستی استان یزد به مناسبت هفته بهزيستي برگزاري 112 برنامه در قالب 16 افتتاحیه و 64 برنامه فرهنگي و اجتماعي تدارك ديده است.
کد خبر: ۶۲۸۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲ 10 July 2018

 امسال هفته بهزیستی از 21 تا 29 تیرماه با شعار «بالندگی و صیانت اجتماعی با توسعه به زیستن» در نظر گرفته شده است و برنامه‌های این سازمان در حوزه‌های افتتاحی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی با مشارکت جامعه هدف است.

افتتاح 16 طرح در مجموعه بهزیستی استان از فعالیت‌های شاخص هفته بهزیستی است كه این طرح‌ها در شهرستان های اردکان، میبد، یزد و مهریز به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح مرکز جامعه‌پذیری زنان(خانه بهبودی) در این هفته از جمله اين طرح‌هاست كه با هدف ارائه خدمات درماني و توانمندسازی به زنان معتاد راه‌اندازی خواهد شد.

افتتاح دو مرکز رفاه کودک و نوجوان و دو مهد کودک، مرکز شبه خانواده پسران 13 تا 18 سال، کارگاه تولیدی زنان سرپرست خانوار، یک مرکز مشاوره و مرکز ویزیت در منزل جسمی حرکتی و مرکز شبانه روزی سالمندان مرد موسسه میلاد بهار را از جمله طرح‌هاي افتتاحی بهزیستی در شهرستان یزد در اين هفته خواهد بود.

افتتاح مرکز سالمندان میرزا علی بیک در مهریز، پایگاه خدمات اجتماعی راه امید ابرکوه، موسسه اجتماعی کلید راه سعادت، بنیاد فرزانگان اردکان، مرکز مشاوره گلشن راز میبد و فاز سوم مجتمع فرهنگی-آموزشی شیرکوه از دیگر طرح‌های افتتاحی بهزیستی در استان است.

به مناسبت هفته بهزیستی تفاهم‌نامه طرح آگاه‌سازی مدارس با موضوع پیشگیری از معلولیت‌ها نيز فیمابین بهزیستی و آموزش و پرورش امضا و در شهرستان میبد نیز اجرای طرح تحقیقاتی پیشگیری از معلولیت در خانواده‌های دارای دو فرزند معلول آغاز می‌شود.

برگزاری برنامه های اجتماعی، فرهنگی در پارک‌های بزرگ شهر توسط موسسات و تشکل‌های تحت نظارت بهزیستی از برنامه‌های این هفته است كه این برنامه‌ها به منظور آگاه سازی عموم جامعه نسبت به توانمندی‌های جامعه هدف این سازمان اعم زنان سرپرست خانوار، افراد دارای معلولیت، کودکان بی سرپرست و... همچنین معرفی خدمات تخصصی و پیشگیرانه این سازمان در راستای ارتقای سلامت اجتماعی، گسترش مسئولیت اجتماعی و افزایش نشاط اجتماعی برگزار می‌شود.

در همین راستا موسسات و تشکلهای بهزیستی با حضور در سه پارک غدیر، کوهستان و آزادگان و همچنین گذر فرهنگ و هنر یزد از 22 لغایت 28 تیرماه به طور همزمان به اجرای تئاتر خیابانی، پرفورمنس معلولین، موسیقی انجمن ضایعه نخاعی، گروه سرود کم توانان ذهنی جامعه معلولین، گروه سرود کودکان کم شنوا و کودکان نابینا، گروه سرود ناشنوایان و همچنین برگزاری کارگاههای آموزشی مهارتهای زندگی ویژه کودکان و خانواده ها، نمایشگاه نقاشی کودکان اتیسم و کودکان کم شنوا، نمایشگاه توانمندیهای زنان سرپرست خانوار و برگزاری مسابقه نقاشی ویژه کودکان خواهند پرداخت.

برگزاری همایش دختران، حمایت‌های روانی-اجتماعی، توسعه پایدار به مناسبت گرامیداشت میلاد حضرت معصومه و روز دختر، برگزاری اردوهای فرهنگی- آموزشی ویژه مددجویان بهزیستی در مجتمع آموزشی- فرهنگی شیرکوه، مسابقات ورزشی کارکنان، تجلیل از معلولین معلولان موفق و مواردی از این دست را از دیگر برنامه‌های بهزیستی به مناسبت گرامیداشت این ایام است.

 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار