دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان:
دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به اهمیت و جایگاه این اتحادیه، گفت: در حال حاضر دانش آموزان بایستی طلایه‌داران بصیرت انقلابی در فشارهای اقتصادی، روانی و علمی باشند.
کد خبر: ۶۲۸۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۵ 10 July 2018

حامد علامتی در مراسم تکریم و معارفه مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان یزد با اشاره به اینکه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان جزء تشکل‌های عمیق، پیشکسوت و پیشرو در جریان پیروزی انقلاب اسلامی ایران است، گفت: این اتحادیه با تدابیر حکیمانه امام راحل و با هدایت و زعامت مقام معظم رهبری در حال حاضر در مدارس سراسر کشور مشغول فعالیت است.

وی افزود: اصل حضور اتحادیه انجمن‌های اسلامی مکمل دستگاه تعلیم، تربیت و کمک به فضای تعلیم و تربیت است و همچنین کمک به انجام‌وظیفه اصلی تعلیم و تربیت در فضا دانش‌آموزی است.

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان بابیان اینکه امام راحل به دستگاه‌های مردمی و خودجوش اعتقاد خاصی داشتند، اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی این اتحادیه پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی در طول سال‌های گذشته است که در آینده نیز این پاسداری به روال خود ادامه خواهد داد.

علامتی، دو مأموریت نیروسازی و جریان سازی را به‌عنوان مأموریت‌های اصلی این اتحادیه عنوان کرد و بیان داشت: با توجه به شرایط خاصی که کشورمان با آن مواجه بوده است، دانش آموزان که رکن اصلی این اتحادیه به شمار می‌روند در این شرایط خاص حاکم بر کشور دارای نقش تأثیرگذاری هستند.

این مقام مسئول تصریح کرد: اعزام دانش آموزان به جبهه‌های حق علیه باطل از همین اتحادیه‌ها آغاز گردیده است؛ چنانچه آغازگر ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز در همین پایگاه‌های انجمن‌های اسلامی شکل‌گرفته است؛ همچنین درواقع این اتحادیه‌ها به‌فرمان رهبر معظم انقلاب تبدیل به سنگرهای فکری فرهنگی شده است.

وی با تأکید بر اینکه امروزه انقلاب اسلامی ایران در شرایط بسیار پیچیده قرارگرفته و دور جدیدی از هجمه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز گردیده است، خاطرنشان کرد: دشمن همیشه درصدد این است تا مردم کشورمان را از این نهضت دلسرد کرده و فضای یاس و ناامیدی را در دل‌ها زنده نگه دارد؛ چنانچه این اقدامات استراتژیک جدید دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران است که به فرموده مقام معظم رهبری این هجمه‌ها در سه بخش فشار اقتصادی، روانی و عملی از سوی دشمن برای جمهوری اسلامی ایران شکل‌گرفته است.

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ادامه داد: فشار اقتصادی به دنبال زمین‌گیر کردن معیشت مردم است و تا به این اهداف خویش نرسد، دست از این اقدامات برنمی‌دارد؛ چنانچه با توجه به فرموده‌های رهبر معظم انقلاب تنها راه مقابله با این هجمه‌ها اقتصاد مقاومتی است که همه مسئولین کشور موظف هستند تا این مهم را سرلوحه خویش قرار داده و دشمن را ناامید سازند.

علامتی بابیان اینکه دشمن با فشار روانی به دنبال برجسته نمودن مشکلات اقتصادی کشور خصوصاً در روزهای و ماه‌های اخیر است، اذعان کرد: این فشارهای اخیر بهانه‌ای است تا در مسائل مختلف در حوزه موشکی و حقوق بشر وارد شوند و این فشارها مقدمه‌ای برای فشار عملی، اغتشاش و ناامنی در جامعه است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اوج این فشارها زمانی اتفاق می‌افتد که جمهوری اسلامی ایران در محور مقاومت به پیروزی‌های بسیار خوبی دست‌یافته است، بر لزوم بصیرت و تیزبینی در شرایط کنونی تأکید کرد و ابراز داشت: در حال حاضر دانش آموزان بایستی طلایه‌داران بصیرت انقلابی در فشارهای اقتصادی، روانی و عملی باشند؛ همچنین صف‌آرایی همه‌جانبه نظام سلطه بایستی از سوی انجمن‌های اسلامی به‌دقت رصد، تحلیل و دنبال شود.

وی با اشاره به سوابق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان یزد، تأکید کرد: این اتحادیه جزء باسابقه‌ترین اتحادیه‌ها به شمار می‌رود که دارای تجربه‌های فراوانی و ارزشمندی در این راستاست؛ همچنین بسی جای افتخار است که خیمه‌های بصیرت سالیان سال است که در این استان زبانزد عام و خاص است و به‌عنوان الگویی در سطح ملی به شمار می‌رود.

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان بابیان اینکه خروجی این اتحادیه در استان یزد در سطح ملی یکی از شاخصه‌های الگوی موفق است، یادآور شد: گزارش کار این اتحادیه ثمره‌های اقدامات مؤثر مسئول سابق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان یزد است که بسی جای افتخار و تقدیر است؛ همچنین یکی از شاخصه‌های موفق برای این اتحادیه در استان یزد حضور دانش آموزان به صورت فعالانه است.

علامتی در پایان با تأکید بر اینکه تلاش‌های مسئول سابق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان یزد مظهر و نمونه مجاهدت و دلدادگی به آرمان‌های انقلاب است، اضافه کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان و اینکه مقام معظم رهبری این اتحادیه را یک تشکل امین عنوان می‌کنند، انتظار این بود که مدیرکل آموزش‌وپرورش استان و معاونین وی در جلسه تکریم مسئول سابق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی استان یزد حضور داشتند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار