فرماندار بافق گفت: زمینه پرداخت وام ارزان قیمت برای اجرای طرح های اشتغالزا در روستاهای این شهرستان فراهم شده است.
کد خبر: ۶۲۸۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰ 10 July 2018

محمد زاده رحمانی در حاشیه نشست با دهیاران منطقه اظهار کرد: این تسهیلات به صورت نامحدود به متقاضیان اجرای طرح اشتغالزایی در روستا، با سود 6 درصد و با بازه زمانی پنج ساله پرداخت می شود.
وی افزود: پرداخت وام اشتغال روستایی با هدف کاهش بیکاری و رونق اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها برنامه ریزی شده است.
فرماندار بافق تصریح کرد: این تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی نزد بانک های عامل با تلفیق منابع مالی هر بانک که معادل سهم صندوق توسعه است تامین شده و به متقاضیان روستایی پرداخت می شود.
این مسوول تاکید کرد: دهیاران باید با ایجاد شرایط لازم برای اشتغال، کاری کنند تا مردم به ویژه نسل جوان در روستاها ماندگار شوند.
زاده رحمانی یاد آور شد:همچنین دهیاری هایی که طرح شاخص و اشتغالزا ارائه کنند تا سقف 500 میلیون ریال وام ارزان قیمت دریافت می کنند. 
او با بیان اینکه هدف از تشکیل دهیاری ها این است که تمام اختیارات روستا به مردم انتقال داده شود بیان کرد: خوشبختانه دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به روستاها دارد و اعتبار به دهیاری ها اختصاص پیدا می کند تا به عمران و آبادانی حوزه کاری خود بپردازند.
فرماندار بافق در خصوص کاهش درآمد روستاهای این شهرستان هم گفت : در برنامه 5 ساله پنجم، مالیات بر ارزش افزوده و عوارض معادن در همان شهر و روستای محل فعالیت معدن تقسیم می شد اما با تصویب قانون جدید از تیرماه سال 96 عوارض مربوطه در کل استان یزد تجمیع و با توجه به سرانه جمعیت شهرستانها توزیع می شود.
او خاطر نشان کرد: بر اساس این قانون شهرهای صنعتی مثل بافق و اردکان، متضرر شدند اما با این حال درصدد جمع آوری بودجه برای روستاها از ارگان ها و دستگاههای اجرایی مختلف هستیم.
وی همچنین بافق را شهرستان سبز از لحاظ تامین انرژی گاز اعلام و تصریح کرد : تنها دهستان کوشک، مشکل گاز دارد که به زودی پیمانکار آن مشخص می شود.
شهرستان بافق دارای یک بخش ، سه دهستان، 28 شورای اسلامی روستایی، 22 دهیاری مصوب و 104 پارچه روستا و آبادی است.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوبشرقی یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار