مدیر کل میراث فرهنگی، صنايع دستي و گردشگري استان یزد با اشاره به توقف روند صعودي صنعت گردشگری اين استان، وابستگي اين صنعت به گردشگران اروپايي و تاثير مراودات سياسي بر اين حوزه را از عوامل اين سير نزولي دانست.
کد خبر: ۶۲۸۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷ 10 July 2018

 در حالي ثبت جهاني بافت تاريخي يزد در يونسكو يك ساله مي‌شود كه امسال برخلاف سال گذشته، به دنبال نقص برجام شاهد رشد نزولي گردشگران خارجي اين شهر جهاني هستيم.

روند تصاعدي رشد گردشگري يزد كه پس از امضاي برجام شدت گرفته بود و با ثبت جهاني يزد به اوج خود رسيده بود، امسال به ويژه پس از اتفاقاتي كه در عرصه بين‌الملل به دنبال نقص برجام از سوي آمريكا روي داد، دچار افول شده و پیش‌بیني‌ مي‌شود در ماه‌هاي آتي سیر نزولی در اين حوزه را براي استان شاهد باشيم.

«سيد مصطفی فاطمی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا- منطقه یزد، با اشاره به رشد تنها 10 درصدی گردشگران خارجي به استان در سال جاری، اظهار کرد: صنعت گردشگری در یزد نسبت به شهرهای دیگر به دلیل جهانی شدن بافت تاریخی اين شهر از وضعیت رو به رشدي برخوردار است ولي اين روند رشد در مقايسه با سال‌هاي پيشين به هيچ وجه رضايت‌بخش نيست.

وی ادامه داد: مشکلات به وجود آمده در حوزه سیاسی و بین‌الملل در صنعت گردشگری یزد تاثیرگذار بوده و انتظار می‌رود که وضعیت خوبی را حتي در ماه‌های آتی نداشته باشیم.

این مسئول مهمترین معضل کنونی گردشگری شهر جهانی يزد را وابستگی این صنعت به توریست‌های کشورهای اروپایی دانست و افزود: باید وابستگی صنعت گردشگري يزد به گردشگران اروپايي کم شود و به جاي آنها گردشگران سایر کشورها جذب شوند تا گردشگري استان كمتر متاثر از مراودات و تنش‌هاي سیاسی شود.

وی در رابطه با وضعیت زیرساختی حوزه گردشگری استان به مراکز اقامتی و هتل‌ها اشاره کرد و گفت: تعدادی از هتل‌هایی که قبل از ثبت جهانی ایجاد شدند، هم‌اکنون در مرحله بهره‌‌برداری هستند ولي در حال حاضر با وجود حدود 300 اقامتگاه مدرن و سنتي مشکلی در این رابطه نداریم.

فاطمی افزود: تنها در رابطه با هتل‌های چهار و پنج ستاره و در صورتی که مانند قبل روندی رو به رشد داشته باشیم، مشکل‌زاست.

مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان در پايان با اشاره به تمرکز اين اداره كل روی طرح‌های نیمه تمام، تصریح کرد: تعدادی طرح نیمه تمام در حوزه ميراث فرهنگي استان باقی مانده است که باید با شناخت در اقدامات حفاظتی براي مرمت و تكميل آنها پیش برویم نه این که آنها را رها کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار