مسئول بسیج جامعه زنان یزد:
مسئول بسیج جامعه زنان استان یزد با اشاره به هجمه‌ها به مقوله عفاف و حجاب، گفت: علت هجمه‌ها به حجاب در شرایط کنونی به خاطر نهادینه ساختن دین زدایی در جامعه است.
کد خبر: ۶۲۸۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰ 11 July 2018

ناهید جمشیدی ضمن گرامیداشت هفته عفاف و حجاب و ولادت باسعادت حضرت معصومه (ع)، گفت: هفته عفاف و حجاب از ۱۹ تا ۲۵ تیرماه برگزار می‌شود و در این هفته برنامه‌های مختلفی در سطح استان هم‌زمان با سراسر کشور در نظر گرفته‌شده است.

وی بابیان اینکه هفته گرامیداشت حجاب و عفاف مختص به استان یزد نیست، افزود: هفته حجاب و عفاف از روز گذشته در استان هم‌زمان با سطح کشور آغاز شده که به ترتیب تحت عنوان‌های عفاف و حجاب احترام به خویشتن، حقوق شهروندی، حجاب و عفاف مظهر وقار آرامش خانواده، حجاب و عفاف اصالت ایرانی هویت اسلامی، عفاف و حجاب جهاد کبیر وصیت شهدا، عفاف و حجاب تمدن اسلامی نیاز جهانی، عفاف و حجاب فریضه الهی و سیره فاطمی و عفاف و حجاب امنیت اخلاقی نشاط اجتماعی نام‌گذاری شده است.

مسئول بسیج جامعه زنان استان یزد اظهار داشت: برنامه‌های متنوعی در سطح شهر برای گرامیداشت هفته حجاب و عفاف در استان یزد تدارک دیده‌شده است و هدف ما از این برنامه‌ها این است که هرساله یاد و خاطره شهدای مسجد گوهرشاد را در این هفته زنده نگه‌داریم؛ همچنین برگزاری اجتماع بزرگ مردمی حافظان حریم خانواده سال جاری ۲۴ تیرماه برگزار می‌شود.

جمشیدی از برگزاری مسابقه کتاب الگوی سوم هم‌زمان با گرامیداشت هفته حجاب و عفاف در استان یزد خبر داد و تصریح کرد: با توجه به اینکه غرب برای زن یک الگوی اول در نظر گرفته و او را به‌عنوان یک ابزار معرفی می‌کند؛ همچنین با توجه به الگوی دوم که به‌عنوان زن شرقی معرفی می‌شود که این زن‌ها در خانواده نمودی ندارند و اولویت اول آن‌ها کار محسوب می‌شود؛ لذا رهبر معظم انقلاب الگوی سوم زن ایرانی اسلامی را به جهانیان معرفی کرده‌اند که درعین‌حال که زن خانواده دارایی نقش بسیار کلیدی و تأثیرگذاری با محوریت مادر است، در جامعه نیز می‌تواند به مدارج بالای علمی رسیده و صاحب افتخار باشد.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه بسیج جامعه زنان استان یزد در طول سال نسبت به حجاب و عفاف در جامعه اهتمام ویژه‌ای دارد، اذعان کرد: اهدای شاخه گل به فروشندگان خانم سطح شهر، برگزاری نشست حلقه‌های صالحین با موضوع حجاب و عفاف، برگزاری مسابقات فرهنگی، برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی، برگزاری غرفه‌های عکس حجاب، برگزاری غرفه‌های پاسخگویی به شبهات عفاف و حجاب و برگزاری غرفه‌های نمایشگاه فروش محصولات حجاب و عفاف از برنامه‌های در نظر گرفته‌شده طی این هفته در استان است.

وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه ایرانی اسلامی، خاطرنشان کرد: درواقع حجاب امری است که قبل از اسلام نیز وجود داشته است و تاریخچه‌ی حجاب مربوط به اسلام نیست؛ اما با آمدن اسلام به زن اهمیت خاصی داده‌شده است و باعث شده که زنان به‌عنوان محور اصلی خانواده موردتوجه قرار گیرد؛ لذا درواقع حجاب مصونیت است نه محدودیت.

مسئول بسیج جامعه زنان استان یزد با تأکید بر اینکه حجاب مانع فعالیت اجتماعی زن نیست، بیان داشت: واقعیت این است که زن آمادگی کامل را برای نقش‌آفرینی در جامعه دارد و علت هجمه‌ها به حجاب در شرایط کنونی فقط و فقط به خاطر این است تا دین زدایی را در جامعه نهادینه سازند و افراد را از دین زده کنند.

جمشیدی ادامه داد: متأسفانه دشمن طی سالیان گذشته با جنگ نرم بسیار موفق بوده است و با حیا‌زدایی خود توانسته با توجه به شبکه‌های مجازی در این راستا به‌خوبی عمل کند؛ لذا وظیفه مسئولین در اجرایی کردن قوانین مربوطه به حجاب و عفاف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که مسئولین ابتدا بایستی خودشان نسبت به این مقوله عمل کنند و شرایطی را فراهم آورند تا بحث حجاب و عفاف در جامعه به جایگاه اصلی خود بازگردد.

این مقام مسئول تأکید کرد: در حال حاضر بایستی نسبت به پاسخگویی شبهات در خصوص حجاب و عفاف به نسل جوان اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد؛ چراکه بسیاری از جوان‌ها در این راستا بی‌اطلاع بوده و توجیه نیستند؛ همچنین انتظار ما از مسئولین در راستای ترویج عفاف و حجاب این است که دین را به‌صورت زیبا در جامعه ترویج دهند.

وی در پایان، مطالبه از مسئولین فرهنگی اجتماعی استان را پیرامون مسئله عفاف و حجاب را ضروری دانست و اضافه کرد: بی‌عفتی و بدحجابی در روابط جامعه به ضرر جامعه است و بیشترین آسیب را زن‌ها متحمل می‌شوند؛ لذا ضرورت دارد افراد تأثیرگذار ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در راستای ترویج این مهم از تمام ظرفیت خود استفاده کنند تا این موضوع به‌خوبی در جامعه ایرانی اسلامی جا بیفتد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار