استاندار یزد با تأکید بر لزوم استحکام بخشی سنگرهای اقتصادی استان در مقابل تحریم ها، گفت: در شرایط اقتصاد فعلی ، تعطیلی و استراحت تابستانی مدیران مفهومی ندارد و با متخلفان برخورد خواهد شد تا از این شرایط عبور کنیم.
کد خبر: ۶۲۸۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰ 11 July 2018

محمود زمانی قمی در هشتمین جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی با اشاره به ۲۹ مصوبه در هشت جلسه ستاد با تأکید بر لزوم رسیدگی جدی مسئولان به امور مردم و جامعه اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی، ابزار پرداختن به مشکلات اقتصادی، اشتغال و بازار است و مدیران باید به این درک برسند.
وی تأکید کرد: با سخنرانی نمی توان در برابر تحریم ها مقاومت کرد بلکه باید آنقدر خود را محکم کنیم تا بتوانیم با تکان‌های اقتصادی برخورد شود.
استاندار یزد با اشاره به اذعان دشمنان مبنی بر جنگ اقتصادی علیه نظام اظهار کرد: این موضوع و لزوم اجرای اقتصاد مقاومتی توهم نیست و باید کاری کنیم تا دشمن از کارش پشیمان شود.
زمانی قمی افزود: در ماه‌های آینده ممکن است با کاهش فروش نفت مواجه شویم که این امر تنگناهایی را به دنبال خواهد داشت یا حتی اجازه نخواهند داد با بانک‌ها مبادله داشته باشیم.
وی با بیان اینکه ایستادگی در حوزه اقتصادی با مقاومت در مقابل دشمنان ، شیرینی خاصی دارد، اضافه کرد: سران سه قوه با یکدیگر به تفاهم رسیدند و با اتحاد در درون کشور و انسجام و اقتدار در بیرون، می‌توانیم حرف خود را بزنیم و جشن ۴۰ سالگی انقلاب را با اقتدار و با شکوه تر برگزار کنیم.
رئیس ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان یزد با اشاره به حضورهای سرزده در واحدهای صنعتی ، معدنی و تولیدی و برگزاری برخی جلسه های اقتصاد مقاومتی در آنها گفت: برای مقابله با دشمن باید در مرحله اول ، شناسایی میزان وابستگی واحدهای تولیدی به خارج کشور انجام شود که این کار انجام شده است.
زمانی قمی افزود: برای این کار ، اگر در واحدهای تولیدی دیگر استان ها مواد اولیه مورد نیاز کارخانه های یزد وجود داشته باشد باید برای تهیه آن اقدام شود و در ادامه برای فعالیت در خوشه های صنعتی مهم همچون پوشاک به صورت جدی تلاش کرد.
وی با اشاره به افزایش تحریم دشمنان علیه انقلاب بیان کرد: در پی این تحریم ها ، بعد از تحمل سختی ها و مرارت ها ، یکسری ابداعات و نوآوری ها برای کشور بدست خواهد آمد. 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری یزد نیز اظهار کرد: با حضور در 60 واحد اقتصادی استان به این نتیجه رسیدیم که بیش از 70 درصد مشکلات با حضور در واحدهای تولیدی حل می شود و مابقی بانکی و فرااستانی است.
علی زینی وند در باره فعالیت های انجام شده در بخش تنظیم بازار و نوسات ارزی اظهار کرد: از ابتدای سال با نوسان هایی که در حوزه اقتصادی ایجاد شد، تلاش هایی در کنترل وضعیت بازار استان بوجود آمد.
وی افزود: برای این کار اجازه نداده ایم مایحتاج ضروری مردم در مقایسه با سایر استانها ، افزایش چندانی داشته باشد و از سوی دیگر تلاش های زیادی برای ذخیره سازی‌ کالاهای اساسی در استان انجام شده است.
معاون استاندار یزد با بیان اینکه هم اکنون نظارت خوبی در بازار یزد وجود دارد، ادامه داد: در زمینه لوازم یدکی و لاستیک مشکلاتی وجود داشت که اقدام خوبی برای رفع مشکلات این بخش انجام شد که این اقدامات همچنان ادامه دارد با این حال بازرسی از 42هزار واحد صنفی در استان ، نیازمند عزم همه دستگاه هاست.
وی همچنین از تشکیل جلسه اقتصاد ارزی در استان خبر داد و گفت: کمیته ارزی در صنعت، معدن و تجارت استان تشکیل شد و در حد توان خود در این زمینه ها اقدام خواهیم کرد.
این مسئول با اشاره به مشکل کارگری و تقسیم بندی واحدهای تولیدی تاکید کرد: برای این کار ، واحدهای تولیدی استان در قالب سه دسته ، شناسنامه دار می شوند تا بتوانیم به بخش های ضروری ، تسهیلات پرداخت کنیم.
زینی وند افزود: ریشه مشکلات این واحدها متفاوت است به همین دلیل کارخانه های تولیدی یزد را به عنوان راهبرد مدیریت ارشد استان ، در قالب واحدهای قدیمی و ورشکسته بدون نیاز به تزریق مالی ، واحدهایی با دستگاه های قدیمی و نیازمند تغییر مدیریت و وسایل و واحدهای موفق و فعال دسته بندی کرده ایم. 
وی با اشاره به بی سابقه بودن تلاش های دولت تدبیر و امید در حوزه اشتغال در مناطق روستایی یادآور شد: ۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات با بهره 6 تا هشت درصد و بازپرداخت 9 ساله برای اشتغال پایدار روستاهای استان در نظر گرفته شده است.
این مسئول با بیان اینکه جوانان تحصیلکرده می توانند با تشکیل تعاونی در روستاها، در کمتر از یک ماه از این تسهیلات بهره‌مند شوند، تاکید کرد: از 83 میلیارد تومان این تسهیلات در مرحله اول ، 60 میلیارد تومان در یزد جذب شد و یزد رتبه اول را در کشور کسب کرد.
معاون استانداری یزد با اشاره به اختصاص 274 میلیارد تومان به عنوان سهمیه این استان در اشتغال پایدار هم گفت: با وجودی که کارمزد این تسهیلات بالا بود ولی یزد رتبه پنجم جذب را احراز کرد.
در ادامه این جلسه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت(صمت) استان با اشاره به استخراج مشکلات واحدهای فولادی و نساجی گفت: برخی از این واحدها با مشکلات مواد اولیه مواجه بودند.
محمدرضا علمدار یزدی افزود: ذخیره مواد اولیه برای یک سال از برنامه های کوتاه مدت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است.
وی اضافه کرد:باید با همکاری متقابل بخش خصوصی و دولتی بتوانیم بحران‌های اقتصادی و تحریم‌ها را به خوبی پشت سر بگذاریم و در عرصه تولید و صنعت و ایجاد اشتغال، گام‌های مهم و اثرگذاری برداریم.
در ادامه این جلسه برخی از ائمه جمعه به بیان دیدگاه های خود درباره وضعیت اقتصادی استان و شهرستانها پرداختند و در ادامه گزارشی از تلاش ها برای استخراج وضعیت وابستگی های استان به خارج از کشور در تأمین مواد اولیه و ایجاد شهرک نساجی در استان ارایه شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار