نماینده ولی فقیه در استان یزد :
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با تأکید بر لزوم تقویت صنایعی همانند پوشاک تاکید کرد : تولید کنندگان استان باید افرادی بلند نظر باشند و راهکارهای متنوع برای حل مشکلات و تصمیم گیری با پشتوانه فکری داشته باشند.
کد خبر: ۶۲۸۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱ 11 July 2018

آیت الله محمدرضا ناصری یزدی سه شنبه شب در هشتمین جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی در جمع مدیران و ائمه جمعه استان با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) در باره شرایط موفقیت در کارها گفت: افراد در هر بخشی بویژه در حوزه مدیریتی باید بلند همت باشند و مسائل را در قالب کلان و در افق دور ببینند.
وی افزود: مدیر باید برای حل مشکلات راهکارهای مختلفی داشته باشد و با توکل و امید به خدا و به دور از وابستگی به خارجی ها ، مشکل را یک مسأله دانسته و برای حل آن راهکار مناسب ارایه دهد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد ادامه داد: باید با پرهیز از ضعف رأی و تغییر تصمیمات شب در صبح روز بعد ، تصمیم های محکم و با پشتوانه فکری گرفته شود زیرا اگر بدون تفکر اقدام به تصمیم گیری کنیم، مجبور به بازگشت از تصمیم خود خواهیم شد.
ناصری یزدی با تأکید بر لزوم دفاع از انقلاب و دین به عنوان هدف دشمن در تضعیف آن تصریح کرد: در چنین شرایطی باید با همدلی و پرهیز از خوداندیشی و هدایت پول‌ها از خارج به داخل کشور به فکر دین ، نظام ، مردم و اجتماع خود باشیم و برای این کار اینها را در خود تقویت کنیم.
وی در ادامه با ارایه پیشنهادهایی برای تقویت اقتصاد و اشتغال استان گفت: یکی از راههای حل مشکل اشتغال در استان و حتی کشور تقویت زنجیره صنعت پوشاک است زیرا با رونق آن صنایع نساجی، نخ ریسی و پنبه کاری رونق می گیرد و عده زیادی مشغول به کار می شوند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: این صنعت علاوه بر اشتغال بالا و سرمایه کم برای راه اندازی ، مصرف بالا نیز دارد به شرطی که کیفیت بالا داشته باشد در این صورت حداقل برای 10 میلیون نفر اشتغال ایجاد می شود. 
ناصری اظهار کرد: برای تأمین مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی کارهای خوبی شده اما موقت است و باید برای همکاری دانشگاه ها و نخبگان در این بخش ، فراخوان داده شود چون تجربه این کار را در علم هسته ای و نانو داریم.
وی با بیان لزوم ورودمردم به حوزه اقتصاد و بها دادن به نظرهای آنها افزود: باید از سرمایه و تجربه مردم و بویژه نخبگان و سرمایه گذاران استفاده شایسته و مدیریت و هدایت انقلاب هم به آنها داده شود.
امام جمعه یزد آموزش دانش آموختگان دانشگاهی برای ورود به بازار کار قبل از پرداخت وام را خواستار شد و گفت: بخشی از بیکاران ، افراد تنبل ولی بخشی دیگر که دانش آموخته دانشگاه هستند، باید قبل از دریافت تسهیلات اشتغالزایی ، آموزش ببینند.
در این جلسه برخی از ائمه جمعه به بیان دیدگاه های خود در باره وضعیت اقتصادی استان و شهرستانها پرداختند و در ادامه گزارشی از تلاش ها برای میزان استخراج وضعیت وابستگی های استان به خارج از کشور در تأمین مواد اولیه و ایجاد شهرک نساجی در استان ارایه شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار