شهردار شهر جهانی یزد از شروع عملیات بازسازی و بهسازی مقبره استاد مهدی آذریزدی پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران خبر داد.
کد خبر: ۶۲۹۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴ 11 July 2018

مهدی جمالی‌نژاد با اشاره به اینکه توجه به مفاخر و بزرگداشت آنها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است اظهار داشت: یزد دارای مفاخر و بزرگان بسیاری است که هر یک خدمات بسیار ارزنده‌ای به تاریخ ایران و اسلام ارائه کرده‌اند.

وی با اشاره به شخصیت و آثار استاد مهدی آذر یزدی خاطرنشان کرد: ایشان قطعا در تربیت تمام کودکان ایران زمین نقش بسیار مهم و غیرقابل انکاری داشته‌اند و آثارشان همچنان در ایران مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

شهردار شهر جهانی یزد در ارتباط با مقبره پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران که با وجود 9 سال از وفات ایشان همچنان در حالت غربت باقی مانده گفت: بر اساس تصمیم مجموعه شهرداری و شورای شهر یزد، امروز و همزمان با ایام وفات این استاد گرانقدر، عملیات بازسازی و به‌سازی مقبره وی آغاز می‌شود.

جمالی‌نژاد بیان کرد: علاوه بر بازسازی و بهسازی مقبره استاد آذر یزدی، فرهنگسرایی در همین مکان و با عنوان آذریزدی احداث می‌شود تا شهروندان بتوانند از خدمات فرهنگی آن بهره‌مند شوند.

 استاد مهدی آذر یزدی به عنوان پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران آثار بسیار ارزشمندی را در طول زندگانی خود نگاشته که مهمترین و شناخته شده‌ترین اثر وی مجموعه "قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب" است که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی) در سفر پرخیر و برکت خود در سال 1386 به استان یزد، در مراسمی که استاد آذر یزدی هم در آن حضور داشت، با تمجید از آثار وی بیان فرمودند که " بخشی از تربیت فرزندانم را مدیون این مرد هستم".

مهدی آذریزدی در 18 تیر 1388 و در سن 87 سالگی در تهران درگذشت و از آن سال تاکنون هیچ اقدامی در ارتباط با مقبره وی صورت نگرفته بود و مسئولان تنها به ارائه وعده‌های مختلف در این زمینه پرداخته‌اند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار