شهردار شهر جهانی یزد با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ پروژه بزرگ عمرانی سال گذشته در شهر جهانی یزد اجرا شد و یا در حال اجراست گفت: به وسیله این پروژه‌ها بسیاری از کاستی‌های سرانه‌های یزد جبران می‌شود.
کد خبر: ۶۲۹۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰ 11 July 2018

 مهدی جمالی‌نژاد در آیین کلنگ‌زنی مجموعه فرهنگی آذریزدی، با اشاره به اینکه مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر جهانی یزد سال گذشته در شروع کار خود به مردم قول دادند که تعهدشان را زیر پا نگذارند اظهار داشت: مدیریت شهری یزد مدت اندکی است که مشغول به کار شده ولی در این مدت محدود هم پروژه‌های بسیاری را در شهر یزد آغاز کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های عمرانی شهر یزد مظلوم واقع شده‌اند گفت: ما در ثبت جهانی یزد عنوان می‌کنیم که تنها بافت تاریخی، جاذبه‌های میراثی و ساختمان‌های قدیمی شهر یزد ثبت نشده‌اند بلکه در کنار آن علمای ارزشمند، مومنان، متدینین، شعرا و مفاخر و تمام کسانی که در این شهر به نوعی نامشان ماندگار شده در ثبت جهانی موثر بوده‌اند.

شهردار شهر جهانی یزد با اشاره به اینکه سیرت و صورت شهر با یکدیگر توانسته‌اند زمینه‌ای برای ثبت جهانی یزد را فراهم آورند خاطرنشان کرد: دارالعباده، دارالمومنین و حسینیه ایران هم مصداقی از همین سیرت معنوی و مذهبی یزد است.

جمالی‌نژاد در ارتباط با پروژه‌های عمرانی شهر یزد گفت: در حال حاضر در منطقه یک شهرداری یزد 17، منطقه دو 14 مورد، منطقه سه تعداد 8 پروژه، منطقه چهار 10 پروژه و منطقه 5 شهرداری هم 9 پروژه فعال داریم که هر یک از این پروژه‌ها یک کارگاه بزرگ عمرانی هستند.

وی تصریح کرد: سال گذشته هم حدود 300 پروژه داشتیم که بیش از 100 مورد آن اجرایی شد و امسال هم قطعا کمتر از این میزان پروژه عمرانی فعال و بزرگ در سطح یزد نداریم و تعداد قابل توجهی پروژه اجرایی می‌شود.

شهردار شهر جهانی یزد تصریح کرد: در طول این چند ماه فعالیت، اقدامات بسیار گسترده‌ای در حوزه‌های عمرانی شهر یزد انجام گرفت ولی یقینا لازم است که در کنار این فعالیت‌های عمرانی، اقدامات مهم و تاثیرگذار فرهنگی هم صورت پذیرد.

جمالی‌نژاد با اشاره به اینکه بسیاری از پروژه‌های عمرانی یزد با اعتبار چندصد میلیارد تومانی در حال اجرا است گفت: اجرای این پروژه‌های بزرگ و ارزشمند در سال‌های آینده می‌تواند بسیاری از کاستی سرانه‌های شهر یزد را جبران کند.

وی با تاکید بر اینکه یزد دارای مفاخر اسطوره‌ای از جمله آیت‌الله شهید صدوقی(ره) بوده گفت: در کنار این پروژه‌های عمرانی با توجه به وجود شخصیت‌ها و مفاخری از جمله شهید صدوقی(ره) و حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی، لازم است که به بحث مفاخر یزد هم توجه ویژه‌ای صورت پذیرد.

شهردار شهر جهانی یزد در ارتباط با مهدی آذر یزدی با اشاره به این فرمایش مقام معظم رهبری که "من بخشی از تربیت فرزندانم را مدیون این مرد هستم" گفت: انصافا مهدی آذر یزدی نه تنها در شهر و استان یزد، یکی از میراث‌های معنوی ارزشمند ایران است.

جمالی نژاد بیان کرد: این موضوع از روزی که من وارد یزد شدم یکی از دغدغه‌های من بود که باید از این شخصیت ارزشمند به نوعی تجلیل و شخصیت و آثار وی به افراد مختلف معرفی شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته و با همراهی شورای اسلامی شهر یزد، امام جمعه و استاندار یزد، مسئولان مرتبط و هیئت امنای حسینیه خرمشاه و مردم این محل، زمینه ساخت یادمان و همچنین مجموعه فرهنگی آذر‌یزدی فراهم شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار