مدیرکل بهزیستی یزد خبر داد؛
مدیرکل بهزیستی استان یزد با بیان این‌که در قانون جدید جامع از حمایت حقوق معلولان آمده،که اگر مدیری نسبت به مناسب‌سازی محل کار خود اقدام نکند تا مرحله تعلیق از خدمت کشانده می‌شود، گفت: در چهار ماهه نخست امسال بیش از 31 هزار مورد مشاوره تلفنی و حضوری در سامانه بهزیستی استان ثبت شده است.
کد خبر: ۶۲۹۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰ 11 July 2018

دکتر«جلیل عفتی» در نشست خبری که به منظور گرامیداشت هفته بهزیستی برگزار شد، با بیان این‌که هرسال از 21 تا 29 تیرماه به مناسبت هفته بهزیستی نامگذاری شده است، اظهار کرد: عبارت «بالندگی و صیانت اجتماعی با توسعه بهزیستی» به عنوان شعار محوری امسال هفته بهزیستی انتخاب شده است.

وی افزود: برنامه‌های امسال گرامیداشت هفته بهزیستی در قالب 112 برنامه افتتاحیه مراکز خدماتی، برگزاری برنامه‌های فرهنکی و اجتماعی، برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی،‌ تدوین و اجرایی می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد در ادامه با بیان این‌که مرکز جامعه‌پذیری و توانمندسازی زنان بهبودی یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های در دستور کار اداره کل بهزیستی استان است، گفت: برگزاری دوره و کارگاه‌های حرفه آموزی از جمله اقداماتی است که این مرکز برای کمک به معتادین بهبود یافته انجام می‌دهد.

عفتی افتتاح مراکز رفاه کودک و خانواده و همچنین برگزاری کارگاه‌های مشاوره ویژه جامعه هدف سازمان بهزیستی را از دیگر برنامه‌های این اداره کل در هفته بزرگداشت بهزیستی دانست و بیان کرد: آموزش و فرهنگ سازی لازم برای پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی مهمترین اولویت سازمان بهزیستی استان و کشور است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری کلاس‌های آموزشی آشنایی با مباحث ازدواج ویژه دانش‌آموزان 15 سال به بالا یکی از اقدامات شاخص بهزیستی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

وی توانمندسازی معلولان و ایجاد شور و نشاط اجتماعی را ازدیگر اولویت‌‎های اجرایی بهزیستی دانست و بیان کرد: آموزش و نهادینه کردن فرهنگ بهتر زیستن، یکی از ضرورت‌های توسعه جامعه است.

مدیرکل بهزیستی یزد با بیان این‌که سلامت اجتماعی نقش مهمی در سلامت و توسعه جامعه ایفا می‌کند، تصریح کرد: خوشبختانه تمام خدمات آموزشی،‌توانبخشی و مشاوره به منظور تأمین سلامت اجتماعی در استان یزد برقرار است.

عفتی با اشاره به این‌که در سال گذشته 113 مرکز جدید مجوز فعالیت ارائه خدمات بهزیستی را اخذ کردند،‌گفت: در چهار ماهه نخست امسال بیش از 31 هزار مورد مشاوره تلفنی و حضوری در سامانه بهزیستی استان ثبت شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد:‌ سالانه حدود 200 مرکز خدماتی و مشاوره زیر نظر بهزیستی مجوز فعالیت می‌گیرند.

این مقام مسئول با بیان این‌که در حال حاضر بیش از چهار هزار نفر در مراکز غیردولتی بهزیستی استان یزد،‌در پست‌های تخصصی مشغول فعالیت هستند،‌ افزود: بیش از 1200 نفر از جامعه هدف سازمانی در حال استفاده از حق بیمه کارفرمایی و خویش فرمایی هستند.

عفتی در مورد آمار معتادین استان یزد با بیان این‌که حدود پنج درصد معتادین استان یزد زنان هستند،‌تصریح کرد: تاکنون اطلاعات نزدیک به 20 هزار نفر از مبتلایان به انواع اعتیاد در سامانه بهزیستی ثبت شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در قانون جدید جامع از حمایت حقوق معلولان آمده،که اگر مدیری نسبت به مناسب‌سازی محل کار خود اقدام نکند تا مرحله تعلیق از خدمت کشانده می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار