ريیس دادگستری شهرستان خاتم، طرح کاداستر(حدنگار) را یکی از مهمترین طرح‌های پیشگیری از وقوع جرم و مؤثر در کاهش دعاوی دادگستری دانست.
کد خبر: ۶۲۹۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۶ 11 July 2018

«محمدمهدی مدرس‌زاده» در اولین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم در شهرستان خاتم با موضوع پیشرفت طرح کاداستر و موانع موجود، افزود: در مهلت پنج ساله طرح حدنگار که از اواخر ۹۳ تصویب شده از ۱۴۰ میلیون مورد اراضي ملی تنها ۲۰ میلیون قطعه در طرح کاداستر ثبت شده است.

وی گفت: با حدنگاری تمامی عرصه‌ها، مالکیت مردم به صورت واقعی ثبت نوین می‌شود که در جلوگیری از تصرفات اراضی ملی،جلوگیری از ابطال اسناد رسمی و بسیاری مسائل مرتبط با کلاهبرداری و فروش غیرقانونی زمین آثار مهمی دارد.

مدرس‌زاده تصریح کرد: مهمترین آثار این طرح پیشگیری از وقوع جرم است که می‌تواند علاوه بر جلوگیری از دعاوی مربوطه، نظم عمومی کشور را نیز تضمین می‌کند.

وی از کاهش تقریبی ۵۰ درصدی دعاوی کیفری و حقوقی در صورت اجرای طرح خبرداد و افزود: برای پیشبرد این طرح باید تمامی سندهای دفترچه‌ای که حتی از آنها استفاده نمی‌شود با مراجعه به دفتر اسناد رسمی به سند تک‌برگ تبدیل شود.

این مقام قضایی از اداره راه و شهرسازی، جهادکشاورزی، امور اراضی، بنیاد مسکن جهت تهیه نقشه و همکاری در این طرح دعوت و ابراز کرد: با توجه به این که از دوره پنج ساله طرح کاداستر، تنها یک سال دیگر باقی مانده است و پس اتمام این دوره دیگر هیچ گونه خدماتی شامل اسناد دفترچه‌ای نخواهد شد، اقدام سریع و به موقع جهت ثبت اراضی در طرح ملی حدنگار ضروری است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار