مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی یزد و دبیر کارگروه اشتغال استان گفت: این استان، رتبه نخست پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و رتبه پنجم کشور در بستن قرارداد تسهیلات اشتغال فراگیر را کسب کرده است.
کد خبر: ۶۲۹۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹ 12 July 2018

محمدحسین ریاحی در حاشیه جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان یزد با تشریح وضعیت اشتغال استان و تسهیلات پرداخت شده برای رفع مشکل بیکاری گفت: در حوزه اشتغال روستایی تا دهم تیرماه ، این استان توانست رتبه اول را در شاخص نسبت مبلغ پرداختی به سهمیه تسهیلات در میان استانها کسب کند.
وی افزود: از مجموع 832 میلیارد ریال اختصاص یافته در مرحله اول پرداخت تسهیلات این طرح ، بیش از 68 درصد در استان یزد پرداخت شده که 867 نفر اشتغال جدید ایجاد خواهد کرد.
دبیر کارگروه اشتغال استان یزد اضافه کرد: ضمن آنکه استان یزد با بستن قرارداد برای 75 درصد اعتبار این مرحله ، بعد از استان تهران رتبه دوم کشوری را بدست آورده است.
ریاحی با بیان اینکه 70 درصد اعتبارات این طرح به بانک کشاورزی اختصاص یافته است ، خاطرنشان کرد: مبلغ مصوب کارگروه اشتغال در این طرح که سه برابر سهم استان است 508 میلیارد تومان بوده که بر اساس آن برای پنج هزار و 666 نفر شغل ایجاد خواهد شد.
به گفته وی ، در میان شهرستان ها ، اشکذر ، مهریز و بافق در رتبه های اول تا سوم و در میان بانکهای عامل نیز پست بانک و کشاورزی دارای بهترین عملکرد بوده اند.
مدیرکل تعاون استان یزد ادامه داد: کسب رتبه نخست در این بخش ، بیانگر فعالیت بسیار خوب و شبانه روزی کارگروه اشتغال، بانک های عامل و دستگاه های اجرایی مرتبط استان است و امیدواریم موجب رونق کسب و کار و بهبود فضای اقتصادی و گسترش رفاه اجتماعی شود.
ریاحی همچنین درباره عملکرد استان در طرح اشتغال فراگیر هم گفت: سهم استان یزد از اعتبارات این بخش 276 میلیارد تومان بوده که 170 میلیارد تومان آن به بانکها ابلاغ شده است.
وی افزود: تسهیلات پرداخت شده در این بخش 13.5درصد بوده اما قرارداد بسته شده تسهیلات فراگیر در بانک ها حدود 20 درصد بوده که از این لحاظ ، یزد رتبه پنجم کشور را دارد.
دبیر کارگروه اشتغال یزد با بیان اینکه استان‌های لرستان، گیلان، اردبیل، همدان و یزد جز پنج استان برتر در جذب سهمیه اختصاص یافته در طرح اشتغال فراگیر هستند گفت: علت اصلی عدم استقبال متقاضیان از طرح اشتغال فراگیر، سود بالای این طرح است.
ریاحی با اشاره به برگزاری 10جلسه کمیته فنی استانی اشتغال پایدار و بررسی 413طرح و تصویب 239 مورد آنها برای دریافت تسهیلات به منظور ایجاد چهار هزار و 42 شغل یادآور شد: در این بخش شهرستانهای یزد ، تفت و اردکان و بانک های کشاورزی ، ملی و سپه پیشتاز هستند.
وی با بیان تصویب 36 طرح در جلسه امروز گفت: در مجموع یکهزار و 619طرح اشتغالزا در جلسات کارگروه اشتغال استان یزد مصوب شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار