حمله یک قلاده روباه به دو نفر از اهالی شهرک آهن‌شهر و یک نفر از اهالی روستای مبارکه، زنگ خطر بیماری هاری را در بافق به صدا در آورد.
کد خبر: ۶۳۱۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶ 17 July 2018

«فرزانه سالاري» کارشناس بررسی، مبارزه و مراقبت از بیماری‌های دامی شبکه دامپزشکی شهرستان بافق با اشاره به اين كه مخزن بیماری هاری در حیات وحش است، درباره علت حضور روباه در شهر تصريح كرد: متاسفانه خشکسالی‌های اخیر سبب شده است تا وحوش برای تأمین غذای خود به حاشیه شهرها مهاجرت کنند که به این دلیل در اتفاق اخیر سه نفر از همشهریان بافقی مورد حمله روباه مشکوک به هاری قرار گرفتند.

وي افزود: با توجه به احتمال هار بودن حیوان مذكور، مجبور به هلاكت آن شديم و مغز آن برای انجام آزمایش‌های تشخیصی و ارسال به مرکز تشخیص هاری انستیتو پاستور ایران، نمونه‌برداری شد.

سالاري تاکید کرد: هاری یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان است و سالانه تعداد زیادی از انسان‌ها در جهان بر اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

وي تصریح کرد: بیماری در حیوانات به دو شکل هاری خشمناک و آرام است که ریزش بزاق از دهان، تغییر رفتار و مشاهده حیوانات شب فعال در روز از جمله نشانه‌های این بیماری است.

این مسئول واکسیناسیون سالانه و رایگان سگ‌های صاحب‌دار علیه بیماری هاری، شناسنامه‌دار کردن آنها، توزیع قلاده رایگان، برگزاری کلاس‌های آموزشی بیماری هاری و نمونه‌گیری از دام های مشکوک را از جمله اقدامات پیشگیرانه شبکه دامپزشکی بر علیه بیماری هاری برشمرد.

سالاري در پایان از کلیه همشهریان به ویژه روستاییان خواست تا هر ساله نسبت به واکسیناسیون سگ‌هايشان علیه بیماری هاری اقدام کنند و در صورت مشاهده هر گونه رفتار غیرعادی در حیوانات خانگی، سگ‌ها و حمله حيوانات درنده بلافاصله مراتب را به شبکه‌هاي دامپزشکی گزارش دهند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار