مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد یزد با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی برای پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان،‌گفت: طرح ملی اوقات فراغت کانون مساجد یزد در استان آغاز شد.
کد خبر: ۶۳۱۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵ 17 July 2018

حجت الاسلام«مصطفی گرجی» در مراسم افتتاحیه اوقات فراغت کانون‌های مساجد یزد با اشاره به کلام پیامبر اکرم(ص) که فرمودند: «یا علی اگر یک نفر به دست تو هدایت شود ارزشش از آنچه که خورشید بر آن تابیده، بیشتر است»، اظهار کرد: آنچه از کلام پیامبر (ص) می‌فهمیم ارزش کار فرهنگی است و در این راستا کسانی که پا در عرصه و میدان تعلیم و تربیت می‌گذارند به مراتب ارزشی بالا و والا دارند .

وی افزود: لازمه کار فرهنگی دو چیز است، یکی دانش فرهنگی و دیگری مهارت فرهنگی و در این راستا دانش فرهنگی همان دانایی و آگاهی و اطلاعات از فضائل اخلاقی و رذائل نفسانی است و مهارت فرهنگی نیز یعنی استفاده از ابزار و قالب های متناسب با زمان، مکان و مخاطب است .

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد یزد، گفت: ما در حوزه فعالیت‌های فرهنگی باید همیشه ذهنی خلاق و چشم هایی باز و دلی آگاه داشته باشیم زیرا در غیر این صورت پروسه تبلیغ دینی و فعالیت فرهنگی ما با شکست مواجه می‌شود .

حجت الاسلام گرجی تصریح کرد: ما باید بدانیم حتی کسانی که در زمینه مسائل غیر اخلاقی و غیر انسانی فعالیت می کنند، کار جدی انجام می‌دهند و حتی شب بیداری های زیادی را متحمل می شوند تا فرهنگی غلط را در جامعه انسانی بارور کنند، بنابراین بر تمامی کسانی که در حوزه تعلیم و تربیت ورود کرده‌اند لازم است که کار جدی و علمی فرهنگی را دنبال کنند و لحظه‌ای غافل نباشند و به تعبیر سعدی، حرم در پیش است و حرامی در پس، اگر رفتی بردی و گر خفتی، مردی .

وی افزود: فلسفه وجودی کانون های فرهنگی هنری مساجد، دعوت و تعالی بخشی جامعه در رشد معنوی و همزیستی مسالمت آمیز و نیز جلوگیری از آسیب های اجتماعی است .

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد بیان کرد: زمانی ما می توانیم سخن از موفقیت و پیشرفت فرهنگی سخن بگوییم که در کاهش آسیب های اجتماعی مانند طلاق، خیانت، بزه کاری، اعتیاد و ... گامی موثر برداشته باشیم .

حجت الاسلام گرجی گفت: امام صادق(ع) می فرمایند « کونوا دعاه الناس بغیر السنتکم ...» که با استعانت از این روایت می فهمیم جامعه امروز ما نیازمند امام موسی صدرهاست که با صبوری و دانش فرهنگی و اخلاق نیکو بتواند رمیدگان از جامعه دینی و انسانی را به آغوش لطف و مهربانی بازگرداند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار