گردهمایی کارشناسان تربیت بدنی مناطق 14 گانه اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، به مدت 2 روز در شهر بهاباد برگزار شد.
کد خبر: ۶۳۱۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰ 17 July 2018

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: جایگاه تربیت بدنی در سند تحول بنیادین در ارتقای علمی و عملی نیروی انسانی شاغل در این حوزه مهم و تاثیرگذار است.
محمد جعفری نقش معلمان تربیت بدنی در تحقق اهداف عالی نظام تعلیم و تربیت کشور را مهم دانست و با توجه به تعطیلات تابستانی، اجرای فعالیت های ورزشی برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و دوره آموزشی آموزگاران پایه را از برنامه های این دفتر ذکر کرد.
جعفری با تاکید بر اطلاع رسانی گسترده نسبت به اجرای فعالیت های یادشده اضافه کرد : اطلاع رسانی به خانواده ها و آموزگاران در خصوص این اقدامات می تواند نتایج آن را اثربخش تر و مطلوب تر کند.
این مسئول افزود : مدرسه بهترین محیط و مکانی است که با انجام امور مشارکتی و حمایت برون سازمانی باید توجه ویژه ای به آن بشود که این مساله چند سال اخیر مورد توجه بود.
جعفری با بیان اینکه سال های اخیر اقدامات خوبی در حوزه تربیت بدنی انجام شد، ابلاغ مدیریتی مجتمع های ورزشی، مستقل شدن فصل بودجه حوزه تربیت بدنی و داشتن برنامه را از جمله اقدامات موثر یاد کرد.
وی تصریح کرد : برنامه های موازی حوزه تربیت بدنی ادغام می شود و در کنار آن برنامه هایی که خروجی های مثبتی دارند، تقویت خواهد شد.
مدیرکل دفتر تربیت بدنی وزارتخانه یادشده از تشکیل انجمن های ورزشی دانش آموزان درون مدرسه ای خبر داد و تصریح کرد: این انجمن می تواند زیر مجموعه شوراهای دانش آموزی باشد و در اجرای فوق برنامه های ورزشی به مربیان تربیت بدنی کمک کند.
جعفری همچنین تشکیل کمیته حقوق ورزشی را از اولویت های دفتر تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش یاد کرد و گفت: این کمیته وظیفه تهیه بسته آموزشی برای مدیران، معاونان و معلمان تربیت بدنی را دارد تا آنها ضمن آگاهی از وظایف خود در ساعت تربیت بدنی از مصونیت بدنی هم برخوردار باشند.
همچنین با حضور مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش زمین چمن مصنوعی دبستان شهید زمانی نژاد بهاباد با صرف یک میلیارد ریال هزینه افتتاح شد.
کارشناسان شرکت کننده دیدگاه های خود در حوزه تربیت بدنی و سلامت بیان کردند.
مرکز شهرستان 20هزار نفری بهاباد در 200کیلومتری در شرق شهر یزد قرار دارد. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار