به‌منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صورت گرفت؛
هم‌زمان با دهه کرامت و به‌منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، دومین دیوارنگاره حجم سرداران شهید شهرستان اردکان رونمایی شد.
کد خبر: ۶۳۱۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳ 18 July 2018

 با حضور جمعی از مسئولین، از دومین دیوارنگاره حجم سرداران شهید شهرستان اردکان رونمایی شد.

معاونت فرهنگی اجتماعی ناحیه مقاومت بسیج اردکان در خصوص این طرح گفت: این معاونت قریب به چهار سال است که باهدف زیباسازی محیط شهری نسبت به اجرای طرح‌های مختلف ساده و حجم از تصاویر و جملات با مضامین الگوی اسلامی ایرانی، عفاف و حجاب، استکبارستیزی، حمایت از تولید داخل، اقتصاد مقاومتی، ایثار و شهادت و درمجموع با موضوعات گفتمان انقلاب اسلامی اقدام نموده است.

سید کمال شاکر افزود: با توجه به رونمایی از دیوارنگاره شهدای هسته‌ای در سال گذشته و استقبال مردم و مسئولین از این طرح، بر آن شدیم تا در ادامه این اقدام فرهنگی هنری دیواره نگاره سرداران شهید اردکان را طراحی و اجرا کنیم.

وی گفت: این دیوارنگاره باهدف جاری و ساری نمودن یاد شهدا در تاروپود شهر و زیباسازی محیط شهری در مرکزیت شهر با الگویی متناسب و در شأن شهدای گران‌قدر به اجرا درآمده است. اثری ترکیبی از خط، نقاشی، سازه‌های فلزی، کامپوزیت و چوب که با درآمیختن چاپ تصاویر روی فلز خود را به عابران نمایان کرده است.

این مقام مسئول اظهار داشت: فرهنگی اجتماعی ناحیه مقاومت بسیج اردکان و بنیاد شهید و امور ایثارگران با همکاری بانک مسکن و شهرداری با اجرای جوانان هنرمند گنجینه ایثار و شهادت اقدام به خلق این اثر نموده است که امیدواریم با حمایت مسئولین شهر در استمرار این‌گونه طرح‌های فرهنگی هنری گامی در جهت زنده نگه‌داشتن یاد شهدا در جای‌جای شهر ولایتمدار و شهیدپرورمان برداریم.

وی در پایان گفت: تاکنون درمجموع ۵۰۰ مترمربع نقاشی دیواری، نقاشی حجم و ترکیبی و دیوارنویسی توسط معاونت فرهنگی اجتماعی ناحیه مقاومت بسیج اردکان در سطح شهرستان انجام‌شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار