عضو شورای اسلامی شهر یزد خبر داد
عضو شورای اسلامی شهر یزد از کمبود 600 هکتار فضای سبز در این شهر خبر داد.
کد خبر: ۶۳۲۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۱ 18 July 2018

مهدی کاشفی‌زاده  در جلسه کمیسیون خدمات شهری و فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه حوزه خدمات شهری حوزه‌ای پرکار است و اقدامات این حوزه در کمترین زمان نمود پیدا می‌کند، گفت: خوشبختانه در سال جاری شهردار یزد بیشترین زمان خود را به حوزه خدمات زیباسازی شهر اختصاص داده‌ است.

وی افزود: گاهی اوقات جمع‌آوری نکردن زباله حتی می‌تواند دارای تبعات سیاسی برای شهر باشد، همچنین حوزه معاونت خدمات از چهار سازمان آرامستان‌ها، آتش‌نشانی، پسماند و سیما و منظر شهری تشکیل‌شده است و دارای خدمات ارزشمندی است.

عضو شورای اسلامی شهر یزد اظهار داشت: یکی از اقدامات خوبی که در حوزه خدمات در سال جاری در شهر یزد صورت گرفت، رنگ‌آمیزی جداول سطح شهر بوده که در این رنگ‌آمیزی از کارشناسان و صاحب‌نظران حوزه رنگ استفاده‌ شده است.

کاشفی‌زاده بابیان اینکه سیما و منظر شهری در سال جاری برای اولین بار در دستور کار معاونت خدمات و سازمان سیما به‌منزله شهری قرارگرفته است، تصریح کرد: به دستور شهردار یزد ساماندهی نهال‌های خشک‌شده شهر یزد در اولویت قرارگرفته شده است و همچنین کودهای آلی و حیوانی برای باغچه‌های شهر یزد به‌اندازه کافی در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: در راستای استانداردسازی وسایل بازی در پارک‌ها اهتمام ویژه‌ای صورت گرفته و همچنین با توجه به اینکه شهر یزد در ارتفاع و سطح رشد داشته، از سال‌های گذشته نسبت به خرید نردبان ۵۲ متری اقدام شده است که این شورا موفق شده این نردبان را از گمرک آزاد کند.

وی بیان داشت: حدود پنج سال گذشته به ازای هر فرد ۱۳/۲ متر مربع فضای سبز در شهر یزد وجود داشته است که بعدها این آمار به ۱۵/۲ رسید که این آمار حکایت از آن دارد که در حال حاضر ۶۰۰ هکتار کمبود فضای سبز در شهر یزد احساس می‌شود و این مهم در دستور کار قرارگرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر یزد با تأکید بر اینکه با توجه به کمبود آب در شرایط کنونی، درصددیم تا در راستای آبیاری فضای سبز از آب پساب استفاده شود، خاطرنشان کرد: این دوره از شورا، در مدیریت اجرایی به‌خوبی واردشده است و در راستای سد معبر پیاده‌روهای سطح شهر اهتمام ویژه دارد؛ همچنین در راستای معضل سگ‌های ولگرد در سطح شهر یزد اقدامات خوبی صورت گرفته و این سگ‌ها معدوم‌سازی شده‌اند.

کاشفی‌زاده در پایان تأکید کرد: در راستای جمع‌آوری خاک و نخاله‌های شهر یزد شهرداری ورود کرده است و همچنین در راستای حمل‌ونقل عمومی خطوط اتوبوس‌رانی در شهر یزد را پیگیر هستیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار