عضو شورای اسلامی شهر یزد:
عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه استقبال مردم از حمل‌ونقل عمومی به دلایل فرسودگی ناوگان شهری کاهش‌یافته است، گفت: باید در این زمینه گام‌های اساسی برداشته شود.
کد خبر: ۶۳۲۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱ 18 July 2018

مرتضی شایق در جلسه کمیسیون خدمات شهری و فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد، گفت: شهر یزد دارای طرح جامع تجدیدنظر است که طرح تفصیلی این طرح در پایان سال ۷۶ به شهرداری ابلاغ گردیده و در حال حاضر مبنای کار شهرداری طرح تفصیلی جدید است که ابلاغ گردیده است.

وی افزود: در حال حاضر وسعت شهر یزد بیش از ۱۲ هکتار است که متأسفانه تنها شهری است که در افق رشد داشته و هزینه بالایی در راستای خدمات‌دهی به مردم را می‌پردازد.

عضو شورای اسلامی شهر یزد بابیان اینکه شهر یزد دارای پنج شهرداری منطقه است، اظهار داشت: شهرداری ناحیه تاریخی شهر یزد بیش از ۲۳ سال قدمت دارد و خوشبختانه تاکنون باعث حداقل رونق بافت تاریخی با حرکات عمرانی بوده است و ادعای ما همیشه بر این است که تقریباً یکی از شهرهای که بافت تاریخی آن احیا و پویا بوده، شهر یزد است.

شایق با تأکید بر اینکه شهر یزد دارای بافت به‌هم‌پیوسته و پویاست، خاطرنشان کرد: شهرداری و شورای شهر یزد تقریباً نظر خاص روی بافت تاریخی شهر داشته‌اند؛ همچنین خوشبختانه با مدیریت جامع شهرداری و شورای شهر، همواره هماهنگی خوبی بین شورا و شهرداری یزد حاکم است که یکسری از مشکلات شهری با این مدیریت و هماهنگی جامع حل‌وفصل شده است.

این مقام مسئول، یکی از خصوصیت‌های شورای شهر یزد را ارتباط خوب با مدیران استان عنوان کرد و بیان داشت: امید است که در پایان این دوره از شورا، گزارش کار بسیار مطلوبی را هم برای مردم و هم برای خود داشته باشیم.

وی بابیان اینکه در شورا توجه خاصی به وضعیت شهر ازنظر نوسازی می‌شود، عنوان کرد: درواقع پیاده‌سازی در همه سطح شهر در اولویت قرارگرفته است؛ به‌گونه‌ای که در حال حاضر در ۱۲ هکتار شهر یزد تقریباً بیش از ۵۰ پروژه در این راستا در نظر گرفته شده است؛ چنانچه به نظر می‌رسد طی دو سال آینده سطح شهر یزد به‌طور کامل از پیاده‌روی مناسب برخوردار باشد.

عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اقدامات ترافیکی شورای شهر یزد، تأکید کرد: در این راستا دو محورهای شهر یزد مدنظر قرار گرفته است و یکی از این اقدامات بحث پل راه‌آهن است که در این راستا به لحاظ ارتباطی برای دونقطه از شهر یزد پل زیرگذر راه‌‌‌آهن در نظر گرفته‌شده تا مردم استفاده کامل ببرند.

شایق بابیان اینکه شهر یزد از لحاظ رینگ‌های شهری کامل است، تصریح کرد: در حال حاضر توجه خاصی به نگه‌داری آسفالت شده و در اولویت شهرداری قرارگرفته است؛ همچنین متأسفانه درواقع حمل‌ونقل عمومی شهر یزد در وضعیت نامطلوبی قرارگرفته است و جلسات مکرری را در این راستا در شورای ترتیب داده‌ایم.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به‌ضرورت اصلاح ناوگان شهری، اضافه کرد: در سال ۹۲ هر اتوبوسی به‌صورت متوسط ۹۰۰ نفر مسافر جابه‌جا می‌کرده است که در حال حاضر این رقم به ۲۰۰ نفر رسیده است و استقبال عمومی از حمل‌ونقل عمومی به دلایل فرسودگی ناوگان شهری کاهش‌یافته است که امید است در این راستا شاهد تصمیمات خوبی باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار