امام جمعه یزد:
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: بیان مباحث مرتبط با غدیر نباید منحصر به شیعیان شود و لازم است با حفظ احترام برای اهل سنت نیز مطرح شود.
کد خبر: ۶۳۲۸۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹ 21 July 2018

به گزارش تابناک یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری امشب در نشست بنیاد غدیر استان یزد با بیان اینکه چند سالی است که از تشکیلات غدیر در مرکز و استان‌ها می‌گذرد و برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته و نسبتاً کارهای خوبی انجام شده است، اظهار داشت: یکی از مباحثی که باید به آن توجه کرد، مسئله شناخت نسبت به مسائل امامت، ولایت و غدیر است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: در زمینه شناخت نسبت به مسائل امامت، ولایت و غدیر کارهایی شده ولی نتوانستیم این مبانی را با جزئیات و معرفتش برای نسل جوان و نوجوان تبیین کنیم که نیاز به کار جدی در این ارتباط دارد.

بنا به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه یزد گفت: بیشترین هدف از تشکیل بنیاد نیز این بوده که مبنا و مبادی اعتقادی را به نسبت به مسئله ولایت و امامت بشناسیم.

وی با بیان اینکه وابستگی مکتب اهل بیت (ع) بیشتر به کتاب و رسول است یعنی به کتاب خدا و گفتار پیامبر (ص)، یادآور شد: این مکتب بر اساس نصوص قرآنی و روایاتی بوده و بر اساس مصلحت سنجی نیست.

ناصری با اشاره به اینکه اساس معنای ولایت یک اصل اساسی و حقیقی است، خاطرنشان کرد: شرایط امامت و ولایت شرایطی است که خدای متعال معین کرده و وظیفه و تکلیف امامت و ولایت هم در قرآن کریم و روایات به آن اشاره و معین شده است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه معرفی غدیر با ابعاد باید مدنظر قرار گیرد، اضافه کرد: همه مسئله غدیر باید به خوبی برای نسل جوانان و همچنین اهل سنت بیان شود و به یک قشر خاص خلاصه نشود.

امام جمعه یزد با تأکید بر اینکه باید در برنامه‌ها توجه داشت که در بیان مباحث غدیر به مردم و نسل جوان نباید به گروه و یا شخص خاصی توهین شود، اضافه کرد: مساجد استان و کشور برنامه‌ای در شب عید غدیر برگزار و اهالی محل و جوانان را دعوت کنند و با برگزاری یک جشن مختصر و مفید به بیان معارف غدیر و اهل بیت (ع) بپردازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار