معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد با اشاره به تقويت نیروهای گشتي پليس در بافت تاريخي شهر يزد به دنبال رويداد جهاني شدن اين محدوده، از تلاش براي ارتقاي امنيت و آسايش بيشتر ساكنان و گردشگران نسبت به قبل به ويژه در خصوص مزاحمت‌هاي متورسواران خبر داد.
کد خبر: ۶۳۳۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲ 23 July 2018

 آفت موتورسواران مزاحم که مدت‌هاست دست از سر مردم يزد برنمی‌دارد، حالا بیش از گذشته به جان بافت جهانی اين شهر افتاده و غرش‌ موتورهاي برخي از راكبان نه تنها لرزه بر در و ديوار بافت مي‌اندازد بلكه موجب هراس دل رهگذران و گردشگران معابر تنگ اين محدوده ثبتي مي‌شود.

هر چند مزيت‌هاي فراوان اين وسيله نقليه مانند ارزان بودن و قدرت مانور بالاي آن در ترافيك طي سال‌هايي موجب افزايش يك باره آن در شهر يزد شد ولي در سال‌هاي اخير با توجه به ارائه گزارش بيشترين آمار تلفات جاني در تصافات براي اين دوچرخه‌ي موتوري، اين اقبال به شدت كاهش يافته به طوري كه برخي خانواده‌ها، اين وسيله نقليه را مركب مرگ مي‌دانند.

اين ديدگاه منفي به دنبال مزاحمت‌هاي برخي از راكبان هنجارشكن در جامعه، شدت بيشتري گرفته ولي با ورود اين مزاحمت‌ها در بافت تاريخي شهر كه در مسير گذر ميهمانان و گردشگران داخلي و خارجي است، اين وضعيت نگران‌كننده‌تر است هر چند كه گاهاً نيز مزاحمتي در كار نيست و تنها پژواك چند برابر شده‌ي صداي موتورسيكلت‌ها در كوچه‌هاي باريك اين بافت جهاني شده هم ناخودآگاه موجب هراس رهگذران مي‌شود.

تقويت گشت‌هاي پليس در بافت جهاني يزد

سرهنگ «محمدرضا مزیدی» معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا – منطقه يزد، مي‌گويد: یکی از اولویت برنامه‌های نیروی انتظامی، کنترل و پیشگیری از مزاحمت‌ها به ویژه از سوي موتورسواران بالاخص در محدوده بافت جهانی شهر است.

وی اضافه مي‌كند: جهانی شدن یزد حساسیت نیروی پلیس بر این موضوع را دو چندان کرده و باعث اقدامات خوبی در این رابطه شده است .

این مسئول در مورد انواع مزاحمت‌های ناشی از موتورسواران نيز بیان مي‌كند: مزاحمت‌هایی که موتورسواران ایجاد می‌کنند شامل نحوه رانندگی، آلودگی صوتی، سرعت بیش از حد و حتی ایجاد ناامنی و ترس در افراد است و توجه به آن به دلیل اختلال در آرامش افراد به ویژه گردشگران خارجی که بیشتر بر شیوه رانندگی توجه دارند، اهمیت دارد .

وی اظهار مي‌كند: به همين منظور نيز نیروهای گشت پیاده و موتوری پليس در داخل بافت جهانی یزد، نسبت به قبل تقویت شده و گشت‌های خودرویی نیز در اطراف محدوده بافت جهانی افزایش یافته‌ است.

مزیدی خواستار هوشياري مردم در كنار انواع گشت‌های امنیتی پليس مي‌شود و مي‌گويد: همه شهروندان و ساکنان بافت تاریخی یزد می‌توانند در زمینه حفظ و ایجاد امنیت بیشتر با نیروهای گشت و پلیس همکاری داشته باشند و موارد مشکوک را گزارش دهند .

وی تاکید مي‌كند: گشت‌های پیاده و خودرویی در تمام شهرستان‌های یزد فعال هستند و قطعاً حضور آنها در پیشگیری و کاهش انواع مزاحمت‌های موتورسوران موثر هستند .

پایش تصویری بافت جهای یزد تا سال آينده

البته «سیدمصطفی فاطمی»‌ مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هم در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا- منطقه یزد، از انجام اقدامات امنیتی خیلی خوب در بافت جهانی یزد خبر مي‌دهد.

وي در اين رابطه به عنوان نمونه تصريح مي‌كند: پایش تصویری بافت جهای یزد به عنوان یکی از اقدامات امنیتی تا سال آینده تکمیل می‌شود .

فاطمي در اين مورد اظهار مي‌كند: با این اقدام نظارت کامل اداره کل میراث فرهنگی بر بافت تاريخي اتفاق خواهد افتاد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار