نماینده سابق مجلس شورای اسلامی:
نماینده سابق مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این قانون می‌تواند مسئولیت‌ها و فرصت‌های خوبی را برای جوانان فراهم کند، گفت: هنگامی‌که جوانان بر سرکار بیایند، کارها با یک انرژی بیشتر و بالاتری جلو می‌رود.
کد خبر: ۶۳۶۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱ 29 July 2018

محمد صالح جوکار با اشاره به قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان گفت: در این زمان نقطه حساسی که وجود دارد این است که باید به جوانان اعتماد کنیم و فردی که در طول دوران خدمت خود ۳۵ تا ۴۰ سال هرگونه خلاقیتی که داشته، خرج کرده و انرژی خود را که باید صرف کار و مدیریت می‌کرده، به اتمام رسیده است.

وی بابیان اینکه قطعاً بعد از یک مدت این انرژی رو به زایل شدن و هدر رفتن است، افزود: شاید در این مدت مدیریت خود تجربیاتی کسب کرده که می‌توان به‌عنوان مشاوره در امور به‌کارگیری کرد؛ اما به‌عنوان یک مدیری که یک مجموعه‌ای را بتواند مدیریت و به‌کارگیری کند، شاید توان آن را نداشته باشد.

نماینده سابق مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه غالباً در این مقطع انقلاب، سن مدیران در حال افزایش است و این قانون می‌تواند مسئولیت‌ها و فرصت‌های خوبی را برای جوانان فراهم کند که بتوانند ابتکارات و خلاقیت‌های خود را در این عرصه به‌کارگیرند.

جوکار با اشاره به اینکه بنده به این موضوع و قانون خوش‌بین هستم؛ اما در کنار آن بایستی از تجربیات پیشکسوتان استفاده کنیم و آن‌ها را رها نکنیم، اظهار داشت: پیشکسوتان شاید بتوانند در بعضی از اقدامات راهکارهایی دهند که نیروی جوان و فعال ما بتواند در میدان‌های کار بهتر عمل کند و از تجربیات استفاده و بتواند مجموعه تحت امر خود را بهتر مدیریت و هدایت کند.

به گفته‌ی وی گرچه فرصت‌های اشتغال در کشور زیاد داریم؛ اما نیروی اشتغال کم است و نرخ بیکاری ما در حال افزایش است و در همه سطوح از کارگران و کارمندان ساده تا مدیرانی که در سطوح بالا و عالی کار می‌کنند، قدر مسلم این است هنگامی‌که جوانان سرکار بیایند، احساس مسئولیت بیشتری می‌کنند و کارها با یک انرژی بیشتر و بالاتری جلو می‌رود.

نماینده سابق مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: تا زمانی که نیروی بازنشسته سرکار باشد، هم‌میدان عمل از جوانان گرفته می‌شود و آن روحیه و توان لازم را برای پیشبرد امور نمی‌توانند داشته باشند.

جوکار در پایان با اشاره به اینکه این قانون تصویب‌شده و ان‌شاءالله شورای نگهبان نیز تائید می‌کند، خاطرنشان کرد: در مرحله اجراست که باید بخش نظارتی رصد لازم را در این خصوص داشته باشد که این قانون تحقق پیدا کند و این قانون ان‌شاءالله در یزد هم عملی خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار