کد خبر: ۶۳۶۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵ 29 July 2018

عضو هیات مدیره خانه صنعت معدن و تجارت یزد با اشاره به مشکلات و موانع موجود بر سرراه فعالان صنعتی و تولیدکنندگان استان گفت: متاسفانه ریشه مشکلات اقتصادی عدم شفاف سازی است.
محمدحسین فنایی با اشاره به بی اعتمادی های پیش آمده اظهار داشت: عدم شفافیت در امور و فسادهای متعدد در سال‌ های اخیر، باعث شده تا اعتمادی وجود نداشته باشد و فعالان اقتصادی با نوعی تردید و ابهام فعالیت کنند.
وی با بیان اینکه امروز تولیدکنندگان انتظار دارند شفاف‌ سازی به طور جدی مورد توجه باشد، عنوان کرد: دیدگاه این است که امروز شفاف کار کنیم و مانند آکواریوم که به صورت شفاف قابل ملاحظه است عملکردی از خود ارائه دهیم تا اعتماد عمومی جلب شود.
این فعال اقتصادی تصریح کرد: مدیریت آکواریومی ضمن اینکه شفاف است و همه چیز در آن قابل مشاهده، در عین حال هم اجازه نمی‌ دهد تا هرکسی بتواند در آن دخالت کند و متولی خاص خودش را دارد.
وی با بیان اینکه به دلیل برخی شرایط موجب شد تا دلال ها رشد کرده و پیشرفت و توسعه اقتصادی را به شدت کند کنند اضافه کرد: متاسفانه با مدیریت نادرستی که در این سال‌ ها وجود داشت دلال ها خسارتی را به جامعه تحمیل کردند که این خسارت را مردم پرداخت کرده‌اند.
فنایی با بیان اینکه زمزمه‌ هایی شنیده شده مبنی بر اینکه دریافت‌ کنندگان تسهیلات کلان و ارزهای دولتی معرفی می ‌شوند اذعان داشت: چنانچه این تسهیلات در چرخه تولید و اقتصاد به کار گرفته گرفته شده بود امروز شاهد این آسیب ها نبودیم.
وی با انتقاد از نهادینه شدن برخی فرهنگ های نادرست به واسطه اقدامات صورت گرفته تصریح کرد: برخی برخوردها و رفتارها و حتی قوانین نادرستی که در برخی مواقع وجود دارد این فرهنگ غلط را نهادینه کرده که صداقت نمی ‌تواند باعث پیشرفت شود.
فنایی با بیان اینکه بسیاری از این شرایط استفاده کرده و با اسناد سوری برای دریافت تسهیلات اقدام کردند ابراز کرد: در بسیاری از موارد زمانیکه انتقادی مبنی بر اعلام اسامی مفسدان یا تسهیلات پرداختی و ارزهای دولتی در اندازه های کلان مطرح می‌ شود با این توجیه که به دلیل مسایل امنیتی نمی‌ توان مطرح کرد به ادامه کار نادرست دامن زده می ‌شود.
وی با اشاره به وعده‌ها و شعارهای انتخاباتی دولت گفت: دولتی موفق خواهد بود که وعده‌ های داده شده به مردم را عملی کند و به دنبال آن، استانداران و مسئولان دستگاه های دولتی که نماینده دولت در استان ها محسوب می شوند به وظایف خود عمل کنند.
فنایی با تأکید بر اینکه دولت باید خواست مردمی که از او حمایت کردند را مورد توجه قرار دهد، بیان داشت: طی این سال ‌ها بارها مطرح شده که در فلان حوزه مافیا نقش دارد اما تلاشی جدی برای برخورد با این مافیا صورت نگرفته و حرکتی برای شفاف ‌سازی و عدم اجازه فعالیت به صورت باندی و مافیایی دیده نشده است.
وی با بیان اینکه باید از اقتصاد متکی به نفت دوری کنیم و به سمت درآمدهای غیرنفتی برویم، اظهار داشت: آنچه مسلم است نباید فراموش کنیم در چه شرایطی قرار داریم اما این موضوع به بسترسازی نیاز دارد که باید با حضور مردم در این عرصه و فراهم سازی امکانات و بستر لازم به این مهم نیز برسیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار