دادستان یزد با تاکید بر اینکه موضوع پرونده غرق شدن فوتبالیست‌های نوجوان یزد در گرجستان گفت: متخلفان حادثه فوتبالیست‌‌های یزدی در هر جایگاهی مورد تعقیب قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۶۴۰۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۱ 07 August 2018

دادستان عمومی و انقلاب یزد در این رابطه با عرض تسلیت و ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار این حادثه اظهار داشت: با عنایت به وصول گزارشی مبنی بر اعزام تعدادی از نوجوانان از استان یزد به کشور گرجستان تحت عنوان اردوی آمادگی فوتبال که منجر به غرق شدگی و فوت دو نوجوان شد مراتب جهت بررسی دقیق ابعاد این مسئله در دستور کار قرار گرفت.

علی اکبر شمس بیان کرد: لازم است موضوع از جنبه عمومی جرم مورد بررسی قرار گیرد و در رابطه با تخلفات و ارتکاب احتمالی جرم در موضوع ارز نیز تحقیقات دقیق صورت پذیرد.

این مقام قضایی در دستور خود به معاون دادسرای یزد تأکید کرد: باید با ارجاع پرونده به یکی از بازپرسان با سابقه و اعمال نظارت قانونی در کوتاه‌ترین زمان ممکن از دست‌اندکاران ورزش استان و همچنین متولیان اعزام این دانش‌آموزان به خارج از کشور تحقیق لازم صورت پذیرد و متخافان و مجرمان احتمالی در هر رده و جایگاهی مورد تعقیب قرار گیرند.

وی تصریح کرد: در مورد جنبه خصوصی جرم با دعوت و تحقیق از اولیای دم نوجوانان در صورت اعلام شکایت با یافتن مسیر قانونی و در چهارچوب مقررات قانون مجازات اسلامی و قانون آیین دادرسی کیفری نیز باید اقدام قانونی معمول شود.

شایان ذکر است پس از دستور دادستان عمومی و انقلاب یزد مبنی بر بررسی دقیق ابعاد این مسئله، اولیاء دم نوجوانان فوت شده و تنی چند از نوجوانان بازگشته از این سفر و مدیرکل ورزش و جوانان استان به دادسرا احضار و مراتب مورد بررسی قرار گرفت که مشخص شد قبل از اقدام به این اردو با هیچ یک از نهادهای مسئول در استان هماهنگی صورت نگرفته و 12 نوجوان 13 ساله فراگیر باشگاه ورزشی صرفا همراه با یک زوج و دو فرزندشان به این سفر برده شده‌اند و علاوه بر اخذ ارز دولتی، مبالغی هم از والدین این نوجوانان تحت عناوین مختلف اخذ شده است.

گفتنی است پیرامون این حادثه تلخ یکی از رسانه‌ها نیز اقدام به شایعه پراکنی و انتشار مطالب غیر واقع کرده بود که توسط ضابطان قضایی به دادسرا دعوت و اقدام قانونی صورت گرفت.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار