فرماندار ابرکوه می گوید: این شهرستان علاوه بر ظرفیت های کشاورزی ، دامپروری، صنعت ، حمل و نقل زمینی و موقعیت جغرافیایی ، حوزه گردشگری آن با وجود آثار متعدد ، همچنان ناشناخته مانده است .
کد خبر: ۶۴۰۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۰ 08 August 2018

محمد کاظمی نسب در حاشیه بازدید از ارگ « شهرسب» اظهار داشت: دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به حوزه گردشگری دارد و در این زمینه ، ابرکوه به عنوان منطقه کمتر توسعه یافته و برخوردار شاهد رونق بیشتر این صنعت در پنج سال گذشته است.
وی خاطرنشان کرد: در این مدت افزون بر 2 میلیون مسافر و گردشگر داخلی و خارجی برای بازدید از اماکن تاریخی و طبیعی شهرستان ، به ابرکوه سفر کرده اند.
کاظمی نسب یادآور شد: این شهرستان جزو 14 شهر نمونه گردشگری کشور انتخاب شد که برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری زمینه فراهم است .
وی ادامه داد: این شهرستان 400 اثر تاریخی و طبیعی و هفت اثر ناملموس ، سه اثر طبیعی ، دو موزه مردم شناسی (خانه صولت) و موزه عبرت (خانه حسینیان) دارد که تاکنون 125 اثر آن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید .
فرماندار ابرکوه با اشاره به اینکه ، این شهرستان در مسیر طریق الرضا (ع) واقع است و مسافران زیادی در حوزه زیارت ، سیاحت و گردشگری دارد، تصریح کرد: علاوه بر حوزه گردشگری ، صنایع دستی شهروندان به عنوان دستمایه هنرمندان استان یزد نیز هنرنمایی می کند.
کاظمی نسب تصریح کرد: تسریع در ساخت راه آهن یزد به اقلید می تواند زمینه حضور گردشگران علاوه بر استان یزد به این شهرستان را تسهیل کند.
ابرکوه در مجاورت استان های اصفهان، فارس و یزد که به مثلث طلایی گردشگری مرکز ایران شهرت دارد، قرار دارد که همه ساله مسافران و زایران امام رضا (ع) از این جاده به مشهد مقدس سفر می کنند.
موزه مردم شناسی ، منزلگاه امام رضا (ع)، خانه آقازاده ابرکوه، خانه پردیسان ، قلعه های تاریخی، مسجد جامع ، کوه گنبد عالی و درخت سرو چهار هزار و 500 ساله و بافت 162 هکتاری تاریخی از آثار تاریخی شاخص این شهرستان بشمار می روند.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد و در مسیر جاده اصلی یزد - شیراز قرار دارد و فاصله این شهر تا شیراز 300 کیلومتر و تا اصفهان 280 کیلومتر است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار