دبیر هیات شمشیربازی یزد گفت: جذب مربی خارجی برای آموزش مربیان و بازیکنان این استان از جمله اولویت های مهم این تشکل ورزشی است که برای انجام آن به حمایت مالی افراد نیاز داریم .
کد خبر: ۶۴۰۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲ 08 August 2018

محمدحسن صدیقی  افزود: در این خصوص به حمایت مالی بخش صنعت ، دیگر علاقه مندان و افراد خیر نیاز هست .
وی ادامه داد: نبود حامی مالی برای برگزاری مسابقات، دوره های آموزشی ، اعزام تیم ها و میزبانی رقابت های مهم ملی و جهانی از مهمترین مشکلات هیات یادشده است . 
این مسئول به اهمیت استعدادیابی و برگزاری دوره های آموزشی اشاره کرد و یادآور شد: در طول سال و خصوصا فصل تابستان در یزد و برخی شهرستان های استان نسبت به جذب و آموزش علاقه مندان به این رشته فعالیت هایی انجام می شود. 
صدیقی با بیان اینکه علاوه بر شهرستان یزد ، شمشیربازی در اردکان ، بافق و میبد فعال است بر پیگیری راه اندازی هیات در سایر مناطق و برگزاری دوره های آموزشی و استعدادیابی تاکید کرد. 
دبیر هیات شمشیربازی یزد ، تعداد بیمه شدگان این رشته را در استان 450 نفر ذکر کرد که از این تعداد 55 درصد بانوان و بقیه مردان در رده های مختلف سنی هستند. 
صدیقی از عضویت 20 شمشیرباز یزد در تیم های ملی و حضور سه تیم استان در رقابت های قهرمانی کشور خبر داد. 
وی به جایگاه خوب شمشیربازی یزد در کشور اشاره کرد که بر اساس ارزیابی انجام شده توسط فدراسیون در سال 1396، یزد مقام اول را بخاطر انجام برنامه های علمی و فرهنگی کسب کرد . 
استان یزد با یک میلیون و 138 هزا نفر جمعیت 47 هیات ورزشی و 65 هزار ورزشکار زیر پوشش بیمه دارد. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار