امام جمعه یزد:
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: راه رسیدن به قرب الهی، انس با قرآن و رسیدن به مرحله درک آموزه‌های قرآنی است.
کد خبر: ۶۴۰۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ 08 August 2018

آیت‌الله محمدرضا ناصری، در جمع شرکت‌کنندگان در اردوی منطقه‌ای استعداهای قرآنی که به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد در اردوگاه دانش آموزی شهید صدوقی برگزار شد، اظهار داشت: نوجوانی بهترین سن برای آشنایی با قرآن و انس با آن و آغاز مرحله قرب الهی است.

وی بیان کرد: یادگیری در سنین کودکی و نوجوانی همانند حکاکی روی سنگ است زیرا همانگونه حکاکی روی سنگ سالیان سال باقی می‌ماند، یادگیری در زمان کودکی و نوجوانی نیز تا پایان عمر، باقی خواهد ماند.

ناصری تاکید کرد: شما نوجوانان در نوجوانی خود مسیر درست را انتخاب کرده اید و این انتخاب شایسته تقدیر است و امیدواریم در این مسیر موفق باشید.

امام جمعه یزد با بیان اینکه قرآن کلام خدا است، اظهار داشت: قرآن پیام خداست که برای انسان‌ها ارسال شده و هنگامی که انسان قرآن می‌خواند، در واقع در محضر خداست و خدای تعالی با او در حال گفتگو است.

ناصری با اشاره به اینکه انس با قرآن در زندگی بسیاری از بزرگان و عالمان دینی نیز به شکل محسوسی وجود داشته است، افزود: انس با قرآن از مهمترین ویژگی‌های امام خمینی (ره) بود و ایشان با تمام مشغله انقلاب، تدریس و ...، روزی ۱۰ جزء قرآن در چهار مرحله قرائت می‌کردند.

ناصری تصریح کرد: قرب الهی در قرائت‌های امام راحل هویدا بود و این اقدام به اندازه ای با خلوص نیت انجام می‌شد که همگان متوجه معنویت آن می‌شدند.

امام جمعه یزد تاکید کرد: کسانی که در راه قرآن گام بر می‌دارند، مشمول توفیق الهی شده‌اند که باید این توفیق را برای خود حفظ کنند.

وی با بیان اینکه آنچه باید به دنبال آن برویم و دنیا هنوز آن را درک نکرده، هدف زندگی است، افزود: باید بدانیم که خداوند متعال این عالم را با همه عظمت برای چه خلق کرده است، همچنانکه خداوند متعال در قرآن کریم فرموده این دنیا را عبث و بیهوده خلق نکرده‌ایم بلکه برای شما خلق کرده‌ایم.

ناصری، هدف از زندگی انسان‌ها را رسیدن به قرب و کمال دانست و خاطرنشان کرد: تنها راه رسیدن به این هدف، آشنایی با قرآن و اطاعت از دستورات خداوند متعال است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار