سردرد، براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی درد شایعی است که تقریبا هر فردی گاهی آن را تجربه می‌کند. سردردهای مکرر اما می‌تواند حاکی از نوعی اختلال سردرد باشد. در ادامه با چهار نوع از بدترین نوع سردردها و راه‌های درمان آنها آشنا می‌شوید.
کد خبر: ۶۴۰۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۶ 08 August 2018

به گزارش «تابناک یزد»، سردرد، براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی درد شایعی است که تقریبا هر فردی گاهی آن را تجربه می‌کند. سردردهای مکرر اما می‌تواند حاکی از نوعی اختلال سردرد باشد. در ادامه با چهار نوع از بدترین نوع سردردها و راه‌های درمان آنها آشنا می‌شوید.

سردرد خوشه‌ای

در این نوع سردرد که از هر هزار نفر یک نفر را مبتلا می‌کند یک سمت سر، اطراف یا پشت یک چشم دچار دردی شدید می‌شود. احتقان بینی، تورم، تعریق، قرمزی چشم و افتادگی پلک از شایع‌ترین نشانه‌های این نوع سردرد است. بوهای شدید مثل بوی بنزین و عطر می‌تواند محرک سردرد خوشه‌ای باشد. استنشاق اکسیژن خالص، مصرف مسکن و استفاده از اسپری بینی از راه‌های درمان این سردردهاست.

میگرن

سردرد میگرنی نیز یک سمت سر را درگیر می‌کند. این سردرد متوسط تا شدید درد ضربان‌داری است که معمولا دو تا 72 ساعت طول می‌کشد. شایع‌ترین علائم شامل تاری دید، حساسیت به نور، استفراغ، تهوع و سرگیجه و پیش علائم شامل دیدن جرقه‌های نور و سوزن سوزن شدن یک طرف صورت، بازوها و پاهاست. مسکن‌ها، کورتیکواستروئیدها و داروهای ضدتهوع برخی درمان‌های سردردهای میگرنی است.

سردردهای آلرژیک یا سینوسی

این نوع سردرد زمانی اتفاق می‌افتد که سینوس‌ها دچار التهاب شوند. یک واکنش آلرژیک ممکن است عامل سردرد سینوسی باشد که درد در ناحیه جلویی سر و سینوس‌ها را شامل می‌شود. شایع‌ترین علائم شامل تب، تورم صورت، ترشحات بینی سبز یا زردرنگ و آبریزش بینی است. مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها، آنتی‌هیستامین‌ها، ضد احتقان‌ها و اسپری‌های استروئیدی بینی از راه‌های درمان این نوع سردردهاست.

سردردهای ناشی از فشار خون

پرفشاری مزمن خون می‌تواند عامل بروز سردرد باشد. این نوع سردرد معمولا متوسط تا شدید است و دوطرف سر را درگیر می‌کند. با توجه به این‌که این نوع سردردها براثر بالا رفتن فشار خون بروز می‌کند، نوعی شرایط اورژانسی به شمار می‌آید. مصرف بتابلاکرها، داروهای فشار خون و داروهای مسکن بدون نسخه به درمان موقت این سردردها کمک می‌کند.

 

 

//جام جم آنلاین// besthealthyguide.com

یاسمین مشرف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار