استاندار یزد:
استاندار یزد در پیامی به مناسبت 17 مرداد ماه روز خبرنگار نوشت: نشر حقیقت و گسترش آگاهی های عمومی رسالت ذاتی خبرنگاران است
کد خبر: ۶۴۰۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۶ 08 August 2018

 در پیام محمود زمانی قمی آمده است: دقت در اطلاع رسانی و صیانت از افکار عمومی در مقابل هجمه ها، دغدغه خبرنگارا‌نی است که با تاسی از شهید ‌صارمی نشر حقیقت و گسترش آگاهی عمومی را رسالت خود می دانند.
وی در این پیام با گرامیداشت 17 مرداد و روز خبرنگار؛ یادمان با شکوه تلاشگران میدان اندیشه و قلم را به بلند همتان خستگی ناپذیر در این عرصه تبریک گفت.
استاندار یزد بر ادامه تلاش ها بر مبنای روایت آزادی، شفافیت، مطالبه‌گری و حقیقت طلبی در مسیر مصالح مردم تاکید کرد.
زمانی قمی با آرزوی سربلندی روزافزون ایران، تداوم ‌عزت و اهتمام خبرنگاران را در عرصه های مختلف زندگی به ویژه تقویت اخلاق مداری، آگاهی و دانایی اجتماعی به عنوان مهم ترین اصل در تعالی حقوق شهروندی یادآور شد.
همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در پیام جداگانه ای تاکید کرد: ١٧ مرداد روز خبرنگار، روز پاسداشت یاد و نام و خاطره شهید صارمی و دیگر شهدای عرصه خبر و اطلاع رسانی است.
در پیام مجید جوادیان زاده نوشته شد: خبرنگار، خوب می‏ داند که مسئولیت آگاهی بخشی به ملت را بر عهده دارد، او در قبال باورها و اعتقادات مردم، منافع ملی، اخلاق جامعه و توسعه فرهنگی جامعه، مسئول است و این مهم، راه رسیدن به تعالی را در حرفه ارزشمند اطلاع رسانی برای او هموار می‏ سازد.
جوادیان زاده یادآور شد: این روز، فرصتی است گرانبها و مهم برای پاسداشت مقام شامخ انسان های فرهیخته ای همچون شهید صارمی و دیگر خبرنگارانی که در راه روشنگری و آگاهی بخشی به آحاد جامعه جان خود را تقدیم کرده اند.
شورای فرهنگ عمومی کشور در سال 78، 17 مرداد را روز خبرنگار نامگذاری کرد.
این روز سالگرد شهادت «محمود صارمی» مسئول دفتر خبرگزاری ایرنا در مزارشریف افغانستان است که سال 1377 در جریان حمله و اشغال کنسولگری جمهوری اسلامی از سوی طالبان به همراه هشت نفر از اعضای دیپلمات های ایران به شهادت رسید.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار