دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم :
دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به رتبه 40 ایران در توسعه علم نانو در سال های گذشته گفت: هم اکنون در این زمینه در رتبه پنجم جهانی قرار داریم و این اتفاق در یک فاصله زمانی 10 ساله محقق شده است.
کد خبر: ۶۴۱۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱ 09 August 2018

« سید محمدحسین سجادی نیری »در صحن علنی شورای اسلامی شهر یزد، افزود: این رتبه نشان می دهد که با توسعه فناوری در حوزه های مختلف می توانیم جهش ویژه ای داشته باشیم.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه گفتمان قالب باید علم و فناوری باشد، ادامه داد: تمام موضوعات فناوری بر مبنای محور این شعار پیگیری می شود .
این مسوول ادامه داد: فناوری باید سطح زندگی مردم را ارتقا دهد و گفتمان غالب کشور به علم و فناوری تبدیل شود.
سجادی نیری افزود: متاسفانه بسیاری از اوقات منابع کافی از سوی دولت و حاکمیت برای توسعه فناوری اختصاص می یابد اما به دلیل برخی موانع اتفاقی که مد نظر است رخ نمی دهد.
وی تصریح کرد: توسعه فناوری در کشور با موانع خارج از توسعه اکوسیستم فناوری مواجه است ، مثلا شرکت های حوزه اقتصاد دانش بنیان موفق نمی شوند به خاطر موانعی که در بخش های دیگر وجود دارد، کاری انجام دهند.
دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه موضوع استفاده از تکنولوژی اینترنت اشیا در ستاد در حال پیگیری است، افزود: این موضوع چند سال آینده، دنیا را تحت ثاتیر خودش قرار می دهد.
سجادی نیری در این ارتباط اظهار داشت: همانطور که امروز با مفهوم فضای مجازی مواجه هستیم، بعضا تهدیدات آن در کشور مورد توجه قرار گرفت قطعا سال های آتی اشیا اطراف ما با اینترنت در ارتباط خواهد بود.
وی با بیان اینکه این مفهوم قبل از اینکه در کشور فراگیر شود، باید به مسائل امنیتی، توسعه و فناوری آن توجه شود، اضافه کرد: در مدیریت تکنولوژی گفته می شود در فرایند توسعه فناوری ، فرصت هایی ایجاد می شود که کشورها می توانند از آن استفاده و عقب ماندگی خود را در حوزه های دیگر پوشش دهند.
سجادی نیری ادامه داد: شهر یزد با توجه به شرکت های دانش بنیان ، وجود مراکز آموزش عالی و پارک علم و فناوری در انتخاب پایلوت در برخی حوزه فناوری مورد بی مهری قرار گرفته است در حالیکه یزد می تواند پایلوت مناسبی برای برخی از سامانه ها در کشور باشد.
دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: تلاش ما این است در توسعه یزد با استفاده از فضای آی. سی. تی و هوشمند سازی آن را حمایت کنیم، و رویکرد مرکز خلاقیت شهر که توسط شهرداری و شورای شهر در حال پیگیری است اتفاق مثبتی است که برای رشد و توسعه این موضوع کمک معنوی و مادی خواهیم کرد.
سجادی نیری در زمینه تشکیل دبیرخانه شهر هوشمند در یزد ، شکل گیری پایلوت ها در مدیریت حوزه آب با استفاده از امکانات جدید و طرح های مدیریت شهری اعلام آمادگی کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار