مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي يزد:
مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان يزد با تاكيد بر اهميت موضوع فرهنگ‌سازي در حوزه كسب و كار و كارآفريني، اظهار كرد: نظام آموزشي كشور بايد به نظامي كارآفرين تبديل شود.
کد خبر: ۶۴۱۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵ 09 August 2018

«محمدحسين رياحي» به مناسبت سالروز تشكيل جهاددانشگاهي در ديدار با رييس و معاونان سازمان جهاددانشگاهي يزد، به برخي موازي‌كاري‌‌ها بين دستگاه‌هاي دوليت و غيردولتي در جهت توسعه استان و كشور اشاره كرد و گفت: قطعاً اتحاد اين تلاش‌ها مي‌تواند در موفقيت اين فعاليت‌ها موثر واقع شود.

وي با تاكيد بر لزوم انجام برنامه‌هاي عملياتي و كاربردي به جاي برنامه‌هاي كليشه‌اي، تحقق اين امر را نيازمند فرهنگ‌سازي خواند و گفت: متاسفانه در حالي كه براي استفاده يك وسيله خانگي در كنار آن كاتالوگ نحوه و فرهنگ استفاده از آن قرار مي‌گيرد ولي در مباحث مهمي مانند كسب و كار، تلاش، تعاون و غيره، فرهنگ‌سازي ضعيفي داريم.

رياحي وظيفه فرهنگ‌سازي جامعه در تمام زمينه‌ها را برعهده دستگاه‌هايي مانند وزارت فرهنگ و حتي اموزش و پروورش خواند و گفت: هر چند به دليل ضعف عملكردي در اين حوزه، مقوله فرهنگ‌سازي در هر بخش برعهده دستگاه‌هاي متولي همان بخش‌ها گذاشته شده است ولي به نظر بايد نظام آموزشي كشور از حالت تك‌بعدي خود خارج شود و به نظام كارآفريني تبديل شود.

اين مسئول در اين رابطه تصريح كرد: كودكان چنين نظامي بايد در مقطع ابتدايي فرهنگ كارآفريني را فراگيرند تا ذهني خلاق پيدا كنند و بتواند در مقاطع تحصيلي بالاتر با نوآوري و تجاري‌سازي، عملاً در دوره آموزش عالي به يك كارآفرين تبديل شوند.

وي با تقدير از عملكرد جهاددانشگاهي استان در حوزه‌هاي تجاري‌سازي و اشتغال و همچنين فعاليت‌هاي آموزشي اين نهاد، ابراز اميدواري كرد در قالب تفاهم‌نامه‌اي بين اداره كل عاون، كار و رفاه اجتماعي استان و جهاددانشگاهي بتوان ضمن آشنايي با توانمندي‌هاي طرفين براي توسعه بيشتر استان تعامل بهتري بين اين طرفين برقرار شود.

گفتني است، «مهدي باصولي» رييس سازمان جهاددانشگاهي استان نيز در اين نشست با ارائه گزارشي از ظرفيت‌هاي مختلف اين نهاد در حوزه‌هاي آموزشي، پژوهشي، فرهنگي و تجاري‌سازي و اشتغال، از تقويت همكاري‌هاي جهاددانشگاهي با اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان استقبال كرد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار