پیشنهاد فنایی، کارآفرین یزدی به دولتی‌ها:
کد خبر: ۶۴۱۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲ 09 August 2018

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت یزد با بیان اینکه ریشه مشکلات اقتصادی و واحدهای صنعتی، قوانین است، گفت: اصلاح قوانین اقتصادی مهمترین مطالبه جامعه صنعتی است. محمدحسین فنایی اظهار داشت: صنایع در دهه گذشته چالش های زیادی داشتند که عمده ترین آن مربوط به بانک ها و قوانین ضد و نقیص در این زمینه بوده است.
وی ادامه داد: سال های زیادی از تصویب بعضی از قوانین و مقررات بانک ها گذشته و با توجه به تغییر شرایط اقتصادی و به مرور زمان باید مورد اصلاح و بازنگری قرار گیرند.
عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت یزد افزود: اگر امروز قیمت انرژی صنایع باید همانند قیمت انرژی در دنیا باشد، باید سودهای بانکی نیز هم طراز با سود بانکی در سایر نقاط دنیا شود.
فنایی عنوان کرد: حداکثر سودی که در بانکهای جهانی دریافت می شود، شش درصد است این در حالی است که در ایران حساب و کتاب درستی در نرخ بهره بانکی وجود ندارد و در مواردی تا 36 درصد و قبلا تا 42 درصد نیز دریافت شده است.
وی با بیان اینکه در نظام بانکی کشور مشکلات فراوانی در قوانین و مقررات وجود دارد که باید به سرعت اصلاح شود اظهار داشت: مشکلاتی مانند تامین سرمایه در گردش، تخصیص تسهیلات صندوق توسعه ملی به واحدهای واجد شرایط استان، امور مربوط به دارایی و مالیاتی، تقسیط بدهی معوق واحدها و ... از جمله مواردی است که واحدها را رنج می دهد و باید در این شرایط مورد توجه قرار دهند.
فنایی با اشاره به عدم اجرای قوانین تصویب شده برای بانک ها و بودجه سال جاری کشور گفت: بی توجهی به شرایط بخش صنعت و به خصوص عدم اجرای قانون توسط بانک‌ها مشکلات صنعت استان را دوچندان کرد که لازم است در قوانین موجود بازنگری و اصلاح صورت گیرد. وی یادآور شد: خسارت ناشی از مدیریت در برنامه ها و قوانین را نباید واحدهای صنعتی بپردازند بلکه باید از صنایع در عمل حمایت کرد و اشتغال را حفظ کرد نه اینکه شعاری و روی کاغذ و سربرگ به حمایت از کالای ایرانی توجه داشت.
عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن یزد با اشاره به نام گذاری سال جاری اظهار داشت: مفهوم حمایت از کالای ایرانی این نیست که صنایع را بر اساس قوانین موجود به انجام کار خلاف وادار کنیم و بعد مورد بازخواست قرار دهیم بلکه باید در قوانین بازنگری کرد تا در عمل شاهد این حمایت باشیم.
وی با اشاره به لزوم حل مشکلات بیمه ای با تامین اجتماعی افزود: میانگین پرداخت تامین اجتماعی برای صنایع در سایر کشورها کمتر از 11 درصد است این در حالیست که در کشور ایران بیش از 30 درصد پرداخت می شود.
محمدحسین فنایی با تاکید براینکه باوجود این مشکلات نباید احساس ضعف کنیم افزود: باید تولید و اشتغال را افزایش دهیم و در مقابل ناهنجاری ها بایستیم و با برقراری امنیت و تعامل به کارخودمان ادامه بدهیم.
صادقیان با اشاره به سیاست های استان نسبت به استفاده یا عدم استفاده از کولرهای آبی؛ بیان داشت: پرداختن به موضوع کولرهای آبی می تواند ما را از بحران نجات دهد.
وی در ادامه افزود: کولرهای آبی هستند که تغییر شکل داده شده اند و آب کمتری مصرف می کنند. در موضوع کولرهای گازی هم که مصرف برق و موارد متعددی که با بهداشت سلامت مردم مرتبط است؛ مطرح می باشد. در جلسه قبلی سازگاری با کم آبی دقیقا این موضوع مورد بررسی قرار گرفت. الان کولر های گازی داریم که می توان همراه آن به جهت سلامت رطوبت ایجاد کنیم و این مهم منتفی خواهیم بود.
وی در ادامه اظهار امیدواری کرد: اگر کمک های دولتی ارائه و بسته های دولتی تدوین شود می تواند در زمینه برق نیز کمک کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار