رئیس سازمان حمل و نقل و مسافر شهرداری یزد:
رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری یزد با اشاره به وجود برخی مشکلات در مسیر نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری یزد گفت: بخش خصوصی رغبتی برای این اقدام ندارد.
کد خبر: ۶۴۱۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲ 09 August 2018

محمدرضا شفیعی امروز در جلسه علنی شورای شهر یزد با اشاره به فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر یزد اظهار داشت: اتوبوس‌هایی که در حال حاضر به مردم یزد خدمت رسانی می کنند، بیش از ۱۳ سال عمر دارند، اظهار داشت: برای نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری یزد مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم بتوانیم با رفع آنها، سرعت بیشتری به نوسازی اتوبوس‌ها بدهیم.

وی از جمله این مشکلات به نبود آیین‌نامه برای خرید اتوبوس، مقاومت بیش ‌از حد بخش خصوصی، خارج کردن ماشین‌های فرسوده، قیمت بالای اتوبوس و هزینه بالای خرید اتوبوس‌های جدید اشاره کرد.

شفیعی در مورد وضعیت مینی‌بوس‌های شهر یزد نیز عنوان کرد: در حال حاضر در سطح شهر هزار و ۱۵۰ دستگاه مینی‌بوس تردد دارند که میانگین عمر آنها ۲۷ سال است و برای نوسازی آنها نیز مشکلاتی از جمله قیمت‌های بالا، ناتوانی بخش خصوصی برای نوسازی و نبود مشوق برای دارندگان خودروهای فرسوده وجود دارد.

رئیس سازمان حمل و نقل و مسافر شهرداری یزد در مورد تاکسی های سطح شهر یزد نیز اظهار داشت: هزار و ۵۰۰ تاکسی در سطح شهر یزد تردد دارند که تقریبا بیش از یک سوم آنها فرسوده هستند و برخی از آنها حتی عمر بالای ۳۸ سال دارند.

شفیعی ادامه داد: با توجه به جهانی شدن شهر یزد، دو دستگاه خودروی جدید از شرکت های تولید کننده داخلی برای معرفی به تاکسی‌داران مقابل سازمان حمل ‌و نقل مسافر شهرداری یزد قرار گرفته که متاسفانه هیچ‌گونه استقبالی برای خرید این خودروها صورت نگرفت.

وی، گرانی و به صرفه نبودن کار با این خودروها همچنین نداشتن خدمات پس از فروش و دوگانه‌سوز نبودن آنها را از جمله دلایل عدم استقبال تاکسی‌داران اعلام کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار