پنج خبرنگار فعال شهرستان ابرکوه همزمان با روز خبرنگار ( 17 مرداد )، چهارشنبه شب در سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در افغانستان، تجلیل شدند.
کد خبر: ۶۴۱۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸ 09 August 2018

شهید صارمی در سال 1377 به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در شهر مزارشریف مرکز استان بلخ در شمال افغانستان توسط نیروهای افراطی طالبان به شهادت رسید.
به همت شورای فرهنگ عمومی کشور روز شهادت صارمی در تقویم رسمی ایران «روز خبرنگار » نامگذاری شد. 
 بخشدار مرکزی ابرکوه در آیین تجلیل از خبرنگاران گفت: تعامل و همدلی میان مسئولان و خبرنگاران در رشد و توسعه شهرستان بسیار تاثیرگذار است.
محمد جواد آقایی با اشاره به اینکه خبرنگاران رسالت سنگینی بر عهده دارند و مسئولان به وضوح آن را درک می کنند، اظهار داشت : این قشر ، زبان گویای مردم هستند و این نشان از اعتماد شهروندان به خبرنگاران دارد و آنها نیز حق مطلب را به خوبی ادا می کنند.
وی با بیان اینکه خبرنگاران، از جمله افراد ایثارگر هستند و نقد منصفانه آنان از مسئولان ، راه را برای خدمتگزاری به مردم تسهیل می کند ، افزود: فعالان عرصه خبر تلاش زیادی برای کسب خبر و گزارش و ارسال آن متحمل می شوند .
بخشدار مرکزی ابرکوه در ادامه تصریح کرد: ملت ایران با وجود توطئه های دشمنان ، موفقیت هایی خوبی در چهار دهه عمر با برکت انقلاب اسلامی کسب کرده اند که نقش خبرنگاران پر رنگ تر بوده است.
آقایی همچنین به بخشی از خدمات دولت در بخش مرکزی ابرکوه اشاره کرد و افزود: از 48 پروژه عمرانی شاخص در 19 روستا، تعدادی به بهره برداری رسید و تعدادی هم همزمان با هفته دولت سال جاری به بهره برداری می رسد.
همچنین در این مراسم مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه یادآور شد: خبرنگاران رسالت سنگینی در حیطه وظیفه خود دارند و با این کار عظیم می توانند در رشد و توسعه فرهنگی ، اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی جامعه موثر باشند.
مهدی غیب الهی در ادامه با اشاره به تبعات خشکسالی و کم آبی در این شهرستان اظهار داشت : یکی از راه های مقابله با این پدیده مدیریت برداشت آب در بخش کشاورزی و توصیه نسبت به تغییر الگوی کاشت ، کشت محصول کم آبخواه و اجرای آبیاری نوین است که نقش خبرنگاران در توجیه کشاورزان و تولید کنندگان در این زمینه بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
همچنین با حضور رئیس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه در آیینی از خبرنگاران این شهرستان تجلیل شد.
ناصر زارع با قدردانی از خدمات و تلاش های خبرنگاران گفت: فعالان عرصه خبر قلب تپنده و رونق بخش جامعه اسلامی هستند.
وی به بخشی از فعالیت های این اداره در حوزه اشتغال اشاره کرد و اظهار داشت : در راستای تحقق اهداف دولت برای حفظ اشتغال موجود تلاش می کنیم. 
وی افزود: در پنج سال گذشته افزون بر 2 هزار فرصت شغلی در بخش های تعاونی ها ، کشاورزی ، صنعتی ، معدنی خدماتی در این شهرستان ایجاد شد .
هم اکنون پنج خبرنگار فعال در ابرکوه با خبرگزاری ها و رسانه های گروهی همکاری دارند و در این شهرستان یک نشریه محلی و 2 پایگاه خبری فعال هستند.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار